مشرق نیوز: هما هودفر به اتهام فعالیت های ضد امنیتی بازداشت شده است

زیتون– وب سایت مشرق، نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از «یک منبع مطلق» خبر داد که هما هودفر به بهانه «فعالیت های ضد امنیتی» توسط ضابطین قضایی «اطلاعات سپاه» بازداشت شده است.
این «منبع آگاه» به مشرق گفت که هما هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می کند، به اتهام فعالیت‌های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی بازداشت شده است.
بنیاد ولوم(WLUML) یک بنیاد یا ان جی او در حوزه زنان است. مشرق در مورد ولوم نوشت: این بنیاد به همراه دیگر بنیاد هلندی «هیفوس» که زیر نظر وزارت خارجه هلند فعالیت می‌کند، در پوشش «همکاری‌های به ظاهر انسان‌دوستانه» و «توانمندسازی» و تحت عناوین بنیادها و سازمان‌هایی نظیر شبکه امیدیار، بنیاد فورد، گروه آتیه‌، دانشگاه سواز لندن و … برنامه‌های خود را در حوزه‌های زنان، پیش می‌برد.
هما هودفر استاد بازنشسته دانشکده مردم‌شناسی دانشگاه کونکوردیای شهر مونترال کانادا است؛ او روز ۱۷ خرداد در تهران بازداشت شده.
خانواده او خبر دادند این استاد دانشگاه روز ۱۵ خرداد احضاریه ای برای رفتن به دادسرای اوین دریافت کرده بود و همانجا بود که دستگیر شد و به اوین انتقال یافت.
منبع آگاه مشرق مدعی شده که این استاد بازنشسته ایرانی-کانادایی سرشبکه جریان فمینیستی در ایران و محور برنامه های موسسات برانداز در حوزه زنان بوده و به این دلیل دستگیر شده. او همچنین اعتراضات خانواده هودفر و دولت کانادا را «هجمه رسانه ای» و »تاکید بر مظلوم نمایی سناریوی تکراری رسانه های معاند» در برخورد با قضایایی مشابه این خواند.
مقام امنیتی که در این رابطه با مشرق گفتگو کرده در ادامه هما هودفر را متهم کرد که در پوشش علمی و آکادمیک طی سالهای متمادی به ایران رفت و آمد داشته است، از موسسین اولیه و فعالیت شبکه فمینیستی زنان تحت قوانین مسلمانان می باشد که مجری شبکه سازی فمینیسم در ایران و محور اجرای برنامه های تغییر نرم در حوزه زنان در کشورهای اسلامی به ویژه ایران می باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »