لزوم اخذ مجوز لازم برای فعالیت رسانه ای در شبکه های اجتماعی

زیتون- دبیرشورای عالی فضای مجازی گفت «کسانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت رسانه ای دارند باید خود رابرای اخذ مجوز از این شورا آماده کنند.»
ابوالحسن فیروزآبادی که با خبرنگار اقتصادی ایرنا مصاحبه می کرد گفت: «تلاش می شود فعالیت رسانه ای در شبکه های اجتماعی ضابطه مند شود» و برهمین اساس کسانی که در این شبکه ها فعالیت رسانه ای دارند باید بزودی خود را برای دریافت مجوز آماده کنند.download
او «رعایت الزام های دینی، اخلاقی و قانونی» را برای فعالیت شبکه های اجتماعی ضروری دانست.»

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی رسانه های داخلی به این الزام ها پایبندند، اما شبکه های اجتماعی مجازی که خارج از کشور هستند، خیر.
او همچنین خبر داد که طرحی مصوب شده مبنی بر اینکه همه شبکه‌ های پیام‌ رسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیره‌ سازی داده‌ های خود را در داخل کشور انجام دهند تا هم «خود پایبندی به قوانین کشورمان نشان دهند و هم امنیت این شبکه ها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.»
به گفته رییس شورای عالی فضای مجازی، این شورا در حال مذاکره با «بخش خصوصی هست تا اقدام به راه اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی» کنند. از سوی دیگر «مذاکره با اپراتورهای داخلی هم با هدف تشویق آنها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد.»
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد مذاکره ها به نتیجه برسد و بزودی «سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک راه اندازی شود.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »