افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل

زیتون- یک رباط در تلگرام به اطلاعات «۲۰ میلیون مشترک» شبکه تلفن ایرانسل دسترسی داشته و بخشی از آن را افشا کرده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از افشای این اطلاعات خبر داد که این رباط را فیلتر کرده است.
شرکت ایرانسل هنوز توضیحی درباره این ربات و اطلاعات سرقت شده به کاربران خود نداده است. ۲۰ میلیون یعنی حدود ۷۵ درصد از کل مشترکان ایرانسل در ایران.
حسین رمضانی، معاون حقوقی و بین‌الملل در پلیس فتای ایران، امروز (شنبه) خبر داد که با شکایت اپراتور، پلیس فتا به دنبال «انتشاردهنده اطلاعات ۲۰ میلیون مشترک» ایرانسل است. photo_2016-07-02_21-23-48
او که با خبرگزاری مهر گفتگو می کرد توضیح داد :«در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و به لحاظ فنی و تخصصی، این اپراتور امنیت مناسبی را برای حفظ و رعایت حریم خصوصی کاربران خود پیش‌بینی کرده است.»
مشترکان ایرانسل از روز پنج‌شنبه گذشته با یک ربات تلگرامی روبه‌رو شدند که در صورت وارد کردن یک شماره تلفن ایرانسل در آن اطلاعات خصوصی صاحب شماره مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، شهر محل سکونت، آدرس منزل و کد پستی را دریافت می‌کردند.
محمدرضا فرنقی راد، سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر روز جمعه از مسدود شدن این ربات خبر داده و اعلام کرد که «همکاری با پلیس فتا برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد.»
بر اساس گزارش‌ها، این ربات حدود ۲۰ ساعت فعال بوده و اطلاعات پیش شماره‌های ٠٩٣۵ تا ٠٩٣٩ ایرانسل را در صورت درخواست مشترکان در اختیار انها قرار می‌داده است. ایسنا امروز خبر داد که اطلاعات خصوصی «۲۰ میلیون مشترک» ایرانسل از سوی این ربات در دسترس همگان قرار گرفته است.
«یک منبع آگاه» امروز در این رابطه به خبرگزاری ایرنا که این اطلاعات از دو سال پیش به سرقت رفته بود؛ بر اساس گزارش‌ها، شرکت ایرانسل سرقت این اطلاعات را «پنهان کرده» و خبری در این باره منتشر نشده بود.
در این گزارش بر اساس شنیده‌ها نوشت که «این اطلاعات در سال ۹۲ لو رفته و در قالب فایل اکسل تا سه میلیون تومان خرید و فروش می‌شده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »