70 درصد مردم ایران ماهواره تماشا می کنند

وزیر ارشاد: قانون ممنوعیت تبلیغ فیلم در ماهواره باید اصلاح شود

زیتون- علی جنتی، وزیر ارشاد خواستار اصلاح قانون ممنوعیت پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای شده و گفت که دست‌کم ۷۰ درصد مردم ایران دارای ماهواره هستند.
به گفته او قانون ممنوعیت پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای «حتما باید اصلاح شود.»
وزیر ارشاد افزوده که «می‌توان از ماهواره برای تبلیغ کالای فرهنگی بهره برد٬ اما این مسئله در شرایطی تحقق پیدا می‌کند که استفاده از ماهواره قانوناٌ مجاز شود.»
علی جنتی در توضیح ضرورت اصلاح این ممنوعیت گفت در حال حاضر استفاده افراد از ماهواره «به کل غیرقانونی است٬ اما اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند. در واقع حداقل ۷۰ درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند.»
به گفته وزیر ارشاد ایران، تا وقتی در داخل کشور برای پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی٬ «چنین محدودیت‌های ویرانگری» وجود دارد٬ «گرایش» فیلمساز‌ها برای تبلیغ فیلم‌هایشان به سمت ماهواره «طبیعی» است.
وی خواستار فراهم شدن شرایط تبلیغ فیلم‌های سینمایی در داخل کشور و به ویژه در صدا و سیما و همراهی این سازمان در این زمینه شده است. 13028_744
وزیر ارشاد در حالی پیشنهاد اصلاح قانون استفاده ماهواره را مطرح کرد که پیشتر حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای «معاند» در قالب مصاحبه، سفارش آگهی، تیزر تبلیغاتی، ارسال خبر یا مشارکت در تولید برنامه را «تخلف» اعلام کرده بود.
روابط‌عمومی سازمان سینمایی ۲۹ اردیبهشت ماه امسال به نقل از محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای، از ابلاغ بخشنامه‌ای به تمامی دفا‌تر تهیه و پخش فیلم سینمایی مبنی بر ممنوعیت پخش تیزرهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز خبر داد.
در بخشی از متن این بخشنامه آمده بود از آنجا که «همچنان استفاده از ماهواره ممنوع است٬ نمایش هرگونه فیلم سینمایی ایرانی، تیزر و آنونس فیلم‌های سینمایی ایرانی از طریق شبکه ماهواره‌ای غیرمجاز فارسی‌زبان، منع قانونی دارد».
این بخشنامه در حالی به دفا‌تر سینمایی و پخش ابلاغ شد که شماری از فیلم‌سازان ضمن انتقاد از آنچه «رویه گزینشی» صدا و سیما در پخش نکردن تیزر‌های‌شان عنوان می‌کنند٬ به پخش تیزر فیلم‌هایشان در ماهواره روی آورده بودند و برخی از آنان نیز مجازات شده بودند.
تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی کوچه بی‌نام، ۵۰ کیلو آلبالو و ابد و یک روز پیشتر به علت پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌هایشان در ماهواره از سوی دادستانی تهران احضار شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. فعلا که تمام دنیا یا معاند هستند و یا متخاصم ، نانی که گندم آن از کشورهای معاند و متخاصم خریداری میشود را شرعا میتوان خورد ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

70 درصد مردم ایران ماهواره تماشا می کنند

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »