طرف‌های مذاکره هسته‌ای درباره رفع موانع مبادلات بانکی با ایران توافق کردند

زیتون– معاون وزیر امور خارجه ایران خبر داد که طرف‌های مذاکره با تهران بر سر حل‌وفصل برنامه اتمی‌اش روز سه‌شنبه موافقت کردند تا «موانع مبادلات بانکی با ایران را رفع کنند.»
عباس عراقچی این خبر را در پایان چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور دیپلمات‌های آمریکایی و کشورهای دیگر در وین در اختیار رسانه ها قرار داد. 116615_596
به گفته او «این پیامی برای وزارت خزانه‌داری آمریکا است… تا برای بانک‌ها و موسساتی که مایل به کار با ایران هستند مسائل را شفاف‌تر سازد و فضای مناسب و سازنده‌ای را برای معاملات آنها فراهم سازد.»
رییس تیم مذاکره کننده ایران در این نشست افزود: «این مهمترین مسئله‌ای است که باید از سوی دولت آمریکا حل‌وفصل شود تا شفاف سازی بیشتری صورت گرفته و موانع بر سر راه معاملات با ایران برداشته شود.»
وظیفه کمیسیون مشترک تشکیل شده در برجام، رفع موانعی است که در زمان اجرا پیش می آید.
عراقچی پیشتر «برقراری مجدد اتصالات بانکی و سایر موانع و مشکلاتی که در اجرای برجام پیش آمده است» را از محورهای مورد بحث در این کمیسیون عنوان کرده بود.
برخی از مقام‌های آمریکایی وجود «فساد مالی»، «عدم شفافیت» و «حمایت از تروریسم» را از دلایل اصلی رویگردانی نظام مالی بین‌المللی از ایران می‌دانند هرچند استیون مال، هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای، گفته است تنها شش ماه از اجرای برجام گذشته و زمان می‌برد تا تاثیرات آن بر زندگی مردم ظاهر شود.
جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در اولین سالگرد امضای برجام، بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است که ایران در یکسال گذشته «نفع قابل توجهی» از رفع تحریم‌های هسته‌ای برده است.
قرار بود روز ۲۳ تیرماه نشستی میان مسئولان بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک‌های بین‌المللی در لندن برگزار شود، که این جلسه به زمان دیگری موکول شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ایا این همان خانم وندى شرمن است ؟؟ که اقاى ظریف گفت ، وقتى شنیدم در جلسه میگوید تحریمهاى داماتو را پس از ده سال بازهم تمدید ( میکنم ) و من به اقاى کرى گفتم ببین چه میگوید ، اقاى کرى ( قول شفاهى ) داد که نگران نباش ، و من ( سرم کلاه رفت ) ایا این همان خانم است که جز خبرهاى مهم بود که ( همزمان با اقاى عراقچى ) نوهایشان متولد شدند ؟ ولى اینهمه هایو هوى ، هنوز بچه اى براى فرهنگیان و کارگران ووو ایرانى بدنیا نیاورده . درست است گفته اند سیاستمدار باید دروغ بگوید ولى نه به همه و به مردم فقیر کشورخودش . مگر اینکه ، خیلى مومن باشد که زیاد سیس بشود . المومن سَیِّس .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »