اجناس دست دوم خارجی در سیستان و بلوچستان قربانی می گیرد

زیتون- دبیر کمیسون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان خبر از رواج بیماری های جدی در این استان به دلیل قاچاق لباس های دست دوم داد.
به گفته او شهروندی از اهالی زاهدان یک جفت کفش معمولی دست دوم از بازار رسولی زاهدان خریداری کرده که بعد از چند روز متوجه می شود شست پای او  زخم و عفونت شده است. این فرد به پزشک در زاهدان مراجعه می کند که نتیجه خوبی نمی گیرد بنابر این اعضای خانواده او این فرد را برای ادامه معالجه به مشهد می برند. بعد از تشخیص پزشک معالج پای این فرد قطع می شود اما عفونت به دست  او نیز سرایت و در نهایت منجر به مرگ او می شود. لباس کیسه
خالقی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا این مورد را به عنوان مثالی از موارد آسیب های قاچاق پوشاک به این استان نامید.
او در گفتگوی با ایلنا اعلام کرد که موضوع آلوده بودن البسه دست دوم در دستور کار کمیسیون قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان قرار گرفت تا اجناس «استوک» از سطح شهر جمع آوری شود.
با وجود تمهیدات این کمیسیون پوشاک آلوده هنوز در این استان قربانی می گیرد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در این باره گفت که از سال گذشته پیگیری هایی در این زمینه انجام شد تا در سطح اداری برای افرادی که وسایل دست دوم می فروشند محدودیت ایجاد شود و موفقیت هایی نیز در این زمینه به دست آمد.
با این حال او به مردم این استان توصیه کرد « از وسایل دست دوم استفاده نکنند چون ممکن است به بیماری های خطرناک واگیر دار مبتلا شوند.»
خالقی در ادامه این گفتگو تایید کرد «پروانه فعالیت فروش لوازم استوک تا چند سال پیش برای فروشندگان صادر می شده اما اکنون از آن جلوگیری شده است.»
به گفته خالقی سال از ۹۴ برای جمع آوری وسایل دست دوم در سطح بازار رسولی زاهدان اقدام شد که به علت همکاری نکردن فروشندگان و برخی دلایل دیگر موفقیت آمیز نبود.
چهارراه رسولی از شناخته‌شده‌ترین نقاط شهر زاهدان است. این چهارراه مرکزی بزرگ برای لباس و کفش‌های کارکرده و دست‌دوم است؛ اجناسی که سال‌هاست در کشور با اسم تاناکورا معروف شده‌اند. فروشگاه‌های تاناکورای بیشتر شهرهای ایران، ازجمله تهران و مشهد و… بخش عمده‌ای از اجناس موردنیاز خود را از چهارراه رسولی زاهدان تامین می‌کنند.
بر اساس اعلام مدیران شهری زاهدان در چهارراه رسولی حدود یک‌هزار مغازه به فروش این اجناس مشغولند. این مغازه‌ها در خیابان اصلی و پاساژها دیده می‌شوند و هم در کوچه پس‌کوچه‌های منتهی به خیابان اصلی.در این کوچه‌ها بسیاری از خانه‌هایی که پیش از این مسکونی بوده با تغییراتی به محلی برای فروش اجناس تاناکورا تبدیل شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »