بدهی میلیاردی پسر علی پروین به جهاد کشاورزی

زیتون– طی چند هفته گذشته برخی از رسانه‌ها خبر فروش «برنج آلوده» از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به پسر علی پروین را منتشر کرده‌اند.  مدیر عامل این شرکت امروز در پاسخ به این ادعا اعلام کرده که برنج‌های فروخته شده هیچ مشکلی نداشته و اگر این فوتبالیست بدهی ۲۵ میلیاردی خود را نپردازد، سند ملکی رهنی‌اش به اجرا گذاشته می‌شود. 57301350
پیشتر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «پسر یکی از فوتبالیست‌های مشهور ایرانی که سابقه بازی‌های درخشان در تیم ملی را هم دارد، سال ۱۳۹۳ از شرکت بازرگانی دولتی ایران ۲۰ میلیارد تومان برنج خرید که نامرغوب و تاریخ مصرف گذشته از آب درآمد و حالا او باید با احتساب سود، ۲۵ میلیارد تومان به این شرکت دولتی برگرداند در حالی که ۵.۶ میلیارد تومان هم از فروش این برنج‌ها ضرر کرده است.»
قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به این خبر، به ایسنا گفت که بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۳ چند محموله‌ برنج به این فوتبالیست و ۱۰ نفر دیگر فروخته شد که البته با ایشان معامله به صورت رهنی انجام شد و قرار بود تا ضمن گذاشتن وثیقه ملکی بعدا بهای برنج به دولت پرداخت شود.
قنبری در توضیح میزان برج فروخته شده به پسر علی پروین افزود که ارزش برنج فروخته شده به این فوتبالیست حدود ۲۰ میلیارد تومان بود است.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی با محاسبه سود مبلغ ۲۰ میلیارد، نامبرده ۲۵ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است؛ بنابراین با توجه به اینکه طی دو سال گذشته چندین بار به وی مهلت داده شده و مهلت او نیز به پایان رسیده است، اگر نامبرده بدهی خود را نپردازد سند ملک رهنی‌اش به اجاره گذاشته می‌شود.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه بدون هیچ اغماضی نسبت به استرداد حق دولت از طریق مراجع قضایی اقدام کرده و کوچکترین بهانه و هیچ توصیه ای را نمی‌پذیریم، تاکید کرد: محموله‌های برنج فروخته شده به این فوتبالیست و دیگر مشتریان که در سال ۱۳۹۳ انجام شده هیچ مشکلی از نظر سلامت، کیفیت و تاریخ مصرف در هنگام معامله نداشته‌اند و مسائلی که در این زمینه مطرح شده است از پایه و اساس درست نیست و تنها بهانه ای برای نپرداختن بدهی‌شان به دولت است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »