سعید مرتضوی اسناد و مدارکی را به خارج از کشور فرستاده است

زیتون- عباس پالیزدار، از شاکیان سعید مرتضوی در مورد روند بررسی پرونده گفت «شکایت من از مرتضوی در مرحله رسیدگی صدور حکم نهایی است؛ البته چند موضوع شکایت رسیدگی نشده بود که به دادگاه ارجاع داده شد.»
او در مورد علت شکایت خود از قاضی سابق، سعید مرتضوی توضیح داد: «از طرف مرتضوی تهدید به اعدام شدم، مرتضوی گفته بود که اگر نگویی هرچه که درباره مقامات سابق قضایی گفته‌ای دروغ بوده است خودم چهارپایه را از زیر پای تو می‌کشم و تو را اعدام می‌کنم.»
به گفته پالیزدار «در آن لحظه شاهدی وجود نداشت» که بعدها این اظهارات را تایید کند. هرچند او در ادامه افزود که اما «مرتضوی به همسرم در حضور پدر و برادر و کسانی که در اتاقش بودند نیز همین جملات را گفت. به این شکل که مرتضوی از همسرم می‌پرسد چند فرزند داری؟ همسرم در پاسخ می‌گوید ۴ فرزند.که در جواب همسرم می‌گوید معطل پالیزدار نباش، برو یک پدر برای بچه هایت پیدا کن.» 28
پالیزدار که در این رابطه با ایلنا گفتگو می کرد، در ادامه مدعی شد: «مرتضوی بعدها این را کتمان کرد؛ اما خانواده من شاهد این ماجرا بودند،دیگر این را چگونه می‌تواند کتمان کند؟البته قبل از اینکه تعلیق قضایی برای مرتضوی صادر شود در یک مقطع این بحث مطرح شد و مرتضوی به آقای ضیایی گفت که پالیزدار دچار توهمات انفرادی شده است، من این حرف را به او نگفته‌ام و بعد از کتمان او، ضیایی به مرتضوی گفت که تو همه چیز را کتمان می‌کنی و در همان لحظه عکس‌هایی از کهریزک را روی میز گذاشت و گفت که شما این را هم کتمان کردید شما همه چیز را کتمان می‌کنید و در آن لحظه مرتضوی از جای خود بلند شد و موقع ترک اتاق به قاضی گفت که من عباس پالیزدار نیستم که با من با این لحن حرف می زنید، من یک نسخه از تمام اسناد و مدارک کارهایی که انجام داده‌ام را از کشور خارج کرده‌ام شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.»
عباس پالیزدار در ادامه درباره دلیل اصرارش بر پیگیری این پرونده توضیح داد که می‌خواهد در تایخ ثبت شود که عباس پالیزدار تا آخر پای این مساله ایستاد. باید با مرتضوی برخورد شود. او کسی است که در دادگاه به من گفت «بیا با من رفاقت کن که به تو بگویم چه کسی دستور کارهای من را صادر کرد.»
پالیزدار با تاکید بر اینکه پرونده علیه سعید مرتضوی به صدور حکم نرسیده است؛ گفت که در جلسه آخر دادگاه قاضی از او خواست آخرین دفاعیه را انجام دهد و مرتضوی در پاسخ گفت که «من همکار قضایی شما بودم و وقتی قاضی این حرف را می‌زند یعنی می خواهد حکم را صادر کند.» قاضی حیدری در واکنش به اظهارات مرتضوی گفت که «تو هنوز فکر می کنی دادستانی که این حرف ها را می زنی؟ تو دفاع کن و بعدسر جای خودت بشین.»
عباس پالیزدار عضو هیئتِ تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوهٔ قضائیه بود.
او در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ طی سخنان جنجال‌برانگیزی، برای نخستین بار با اشاره به نام و جزییات، طی سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف کشور خصوصاً دانشگاه بوعلی سینای همدان مقامات بلندپایه و سران جمهوری اسلامی ایران را متهم به فساد مالی شدید کرد. وی همچنین گفت که سقوط هواپیمای حامل دادمان وزیر راه و ترابری دولت خاتمی، نیز عمدی بوده است.
پالیزدار روز ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ و در شرایطی که سخنرانی‌اش در دانشگاه همدان جنجال فراوانی ایجاد کرده بود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اسنادی که از طرف شخصیت های مومن و عادل نظام مقدس به خارج فرستاده شده است مثنوی هفتصد من کاغذ است ، چون همه یکدیگر را می شناسند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »