دولت نمی تواند در توسعه یا کاهش وظایف ناجا دخالت کند

زیتون– رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که مصوبه ای که هیأت وزیران در مورد دخالت ناجا در امور کنسرت ها دچار اشکالات قانونی است و اگر هیأت دولت نظراتی در این باره دارد باید آن را از مسیر دیگری پیگیری کند.
چندی پیش مصوبه ای از سوی دولت منتشر شد که طبق آن صدور مجوز برنامه های فرهنگی و هنری بر عهده وزارت ارشاد معرفی شد و بر این اساس نیروی انتظامی از دخالت در محتوای محافل و صدور مجوز منع می شد. 607488_377
نصرالله پژمان‌فر نماینده اصولگرا و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به این مصوبه مجلس توضیح داد که طبق اختیاراتی که قانون بر اساس ماده ۲۰ آیین نامه اماکن عمومی به نیروی انتظامی داده است، ناجا یک سری تکالیف را بر عهده دارد که بخشی از آن رسیدگی و صدور مجوز برای برگزاری برخی مجالس و جلسات است که این جدای از مجوزی است که وزارت ارشاد در خصوص مراسم فرهنگی و هنری از جمله اجرای صحنه ای تئاتر و موسیقی صادر می کند.
رییس کمیسیون فرهنگی در خصوص غیر قانونی بودن این مصوبه هیئت دولت به خبرگزاری فارس گفت: «نیروی انتظامی سازمان مستقلی است که با توجه به اینکه زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود، مصوبات هیات دولت هیچگونه دخالتی در توسعه یا کاهش وظایف آن نخواهد داشت.»
به گفته پژمانفر این مصوبه مغایر با وظایفی و تکالیف ذاتی نیروی انتظامی است.
او همچنین از دولت گلایه کرد که در این مصوبه حتی از نمایندگان نیروی انتظامی برای دریافت نقطه نظرات کارشناسی دعوت نشده است و این مصوبه بصورت یک طرفه و بدون مشورت با نهادهای مرتبط به تصویب رسیده است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را داری نکات قابل بررسی فراوانی دانست و افزود که این موضوع به سبب گستردگی دارای اشکالات فراوانی است که طبعا باید در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده و به تایید نمایندگان برسد.
چندی پیش معاون ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغیه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی پیرامون مسائل برخورد با ناهنجاری‌های عمومی صادر کرد. سردار جزایری در این ابلاغیه به فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد که ماموریت ناجا در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها باید با جدیت انجام شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »