داعش مسئولیت حمله تروریستی در آلمان را به عهده گرفت

زیتون– داعش مسئولیت حمله در شهر آنسباخ در جنوب آلمان را به عهده گرفت.
وزیر امور داخلی ایالت باواریای آلمان نیز تایید کرد است که این حمله تروریستی بوده و مهاجم در ویدیویی که در موبایلش پیدا شده، با رهبر داعش اعلام وفاداری کرده بود. 160724234518_ansbach_germany_police_640x360_epa_nocredit
در این ویدیو، پناهجوی سوری ۲۷ ساله تهدید به «حمله انتقام‌جویانه» از آلمانی ها به دلیل آنچه آنرا «کشتار مسلمانان» خوانده، کرده بود. دو موبایل، چندین سیم‌کارت موبایل و یک لپ‌تاپ در خانه و در کنار جسد او پیدا شده است.
پلیس ایالت باواریا پیش‌تر گفته بود وسایل ساخت بمب و «ویدیوهایی مرتبط با اسلام‌» در خانه او پیدا کرده‌اند.
به دنبال این حمله، وزیر کشور آلمان دستور داده تا حضور پلیس در مکان‌های عمومی افزایش یابد.
مقام‌های آلمانی می‌گویند مهاجم انفجار آنسباخ که درخواست پناهندگی‌اش دو بار رد شده بود، قرار بود از این کشور اخراج شود و به بلغارستان فرستاده شود. این مهاجم اولین بار در بلغارستان درخواست پناهجویی کرده بود و برای همین قرار بود به این کشور بازگردانده شود. او پیش از این دوباره اقدام به خودکشی کرده بود.
پناهجوی ۲۷ ساله سوری، با منفجر کردن بمبی در آنسباخ در نزدیکی نورمبرگ خود را کشت و ۱۲ نفر را زخمی کرد؛ بی بی سی فارسی خبر داد که جراحات سه نفر جدی است.
مهاجم پس از آنکه پلیس مانع ورودش به یک جشنواره موسیقی در این شهر شد، وسیله انفجاری که در داخل کوله پشتی‌اش بود را منفجر کرد. حدود ۲۵۰۰ نفر از محل انفجار تخلیه شدند.
سخنگوی وزیر کشور آلمان امروز در یک کنفرانس خبری گفت در حال حاضر نمی‌توانند پناهجویان سوریه‌ای را از آلمان به سوریه بازگردانند، اما این بدان معنی نیست که نتوان پناهجویان سوریه‌ای را از آلمان اخراج کرد.
یک سخنگوی دیگر دولت آلمان اما گفت هنوز برای تغییر سیاست‌های آلمان در قبال پناهجویان زود است و دولت منتظر نتایج تحقیقات درباره حملات اخیر است..
وزیر کشور آلمان هم امروز به یک روزنامه آلمانی گفت ۵۹ تحقیق در مورد ارتباط پناهجویان با سازمان‌های تروریستی در دست انجام است، اما مظنون بودن به همه پناهجویان اشتباه است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »