قاضی صلواتی نازنین زاغری را محاکمه کرد

زیتون- همسر نازنین زاغری‌ خبرداد که اولین جلسه دادگاه این شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است.
همسر این زندانی به خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفته است که تا پنجشنبه این هفته به نازنین زاغری وقت داده اند تا وکیل خود را معرفی کند.
نازنین زاغری‌ تابعیت دوگانه ایرانی و بریتانیایی دارد و برای بنیاد تامسون رویترز، بنیاد خیریه وابسته به خبرگزاری رویترز کار می‌کند. 1AF3EE52-E16B-41F7-A840-55DB9AE71DCE_cx0_cy5_cw0_w987_r1_s_r1
او که همراه با فرزند خردسالش برای دیدار خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین امسال در فرودگاه تهران و هنگام خروج از ایران بازداشت شد.
سپاه استان کرمان در ۲۶ خرداد با تایید بازداشت نازنین زاغری‌، او را متهم کرد که در «پروژه‌های براندازی مشارکت» داشته و «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان» است.
به گفته ریچارد راتکلیف، همسر این زندانی، این چهارمین بار بود که همسر و دخترش به ایران سفر می‌کردند و «این ایده که او این بار بخشی از یک نقشه فعال بود، در حالی که در دفعات قبل هیچ مشکلی نداشت، نه تنها متوهمانه بلکه یک دروغ حساب شده است.»
رادیو فردا خبر داد که بنیاد تامسون رویترز هم تاکید کرده «ابدا هیچ همکاری‌ای با ایران ندارد، در ایران فعالیت نمی‌کند و برنامه‌ای هم برای فعالیت در ایران ندارد.»
روزنامه گاردین بریتانیا پیشتر به نقل از همسر خانم زاغری‌ نوشته بود که گمانه‌هایی وجود دارد که ایران یا دست‌کم سپاه پاسداران به دنبال تبادل زندانی با بریتانیا است: «پیام مشخصی در آخرین دیدار خانواده نازنین با او برای من وجود داشت… من باید همه کار بکنم تا دولت بریتانیا راضی به تبادل شود. اگر موافقت کنند، پرونده نازنین مدت زیادی در دادگاه نخواهد ماند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »