واکنش سعید مدنی به اعدام زندانیان عقیدتی

???? به کدامین گناه جز تبلیغ اندیشه‌ها و اعتقاداتشان اعدام شدند؟

واکنش سعید مدنی به اعدام زندانیان عقیدتی

زیتون– سعید مدنی، زندانی سیاسی و در تبعید نسبت به اعدام های روز گذشته در زندان رجایی شهر کرج، واکنش نشان داد.
به گزارش «زیتون» این جامعه‌شناس، پژوهشگر علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار در مورد اعدام همبندیان سابق خود نوشت «شهرام احمدی و دیگر دوستانش به جرم کدامین گناه جز تبلیغ اندیشه ها و اعتقادات دینی شان در پی سالها تحمل رنج و عذاب بردوش کشیدن حکم بی پایه و بنیاد اعدام، بالاخره گرفتار اصرار کج فهمان نابخرد و دین ستیز برای اجرای حکم شدند.»
به نوشته سعید مدنی، او در جریان پرونده سازی علیه این افراد قرار داشته و از اولین روزهای رهایی از زندان از هر «انسان شریفی که دستی در نظام قضایی و اجرایی استمداد کرده تا با بی طرفی و فارغ از جو سازی ها پرونده آنها را بازبینی کنند» تا با ملاحظه انبوه تناقضات و گزارش های کذب در این پرونده ،بلکه مانع از تداوم این ظلم بزرگ و نابخشودنی علیه آنان شوند.
سعید مدنی که در حال گذراندن دوران تبعید خود در بندرعباس است،با اشاره به اعدام زندانیان سنی و کرد زندان رجایی افزوده است: «گویا وقاحت گرفتن به ناحق جان آدمی از یاد رفته است.گویا دین رحمانی جایی در رفتار و کردار متولیان امور ندارد.گویا حتی مصلحت عمومی و منافع ملی کمترین جایگاهی در محاسبات کور دلان انسان ستیز ندارد.»
سعید مدنی از سوی شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به ۶ سال زندان و ۱۰ سال تبعید به بندرعباس محکوم شد.

متن کامل این دست نوشته که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته به این شرح است:
به نام خدا
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
خبر اعدام جمعی از هموطنان مسلمان کرد برای من و همه کسانی که آنها را از نزدیک میشناختیم و با آنها در بند ۳۵۰ زندان اوین و بند ۴ زندان رجایی شهر زیست کرده بودیم ، جز غم و اندوه فراوان و نفرین ابدی به همه کسانی که در پرونده سازی علیه این بندگان موحد خدا نقش داشتند ، چه میتواند باشد؟ شهرام احمدی و دیگر دوستانش به جرم کدامین گناه جز تبلیغ اندیشه ها و اعتقادات دینی شان در پی سالها تحمل رنج و عذاب بردوش کشیدن حکم بی پایه و بنیاد اعدام، بالاخره گرفتار اصرار کج فهمان نابخرد و دین ستیز برای اجرای حکم شدند. من بارها در آشکار و خلوت گزارش شهرام و دوستانش را درباره جریان پرونده سازی وقیحانه علیه شان از بدو بازداشت تا امروز شنیده بودم و از اولین روزهای رهایی از زندان از هر انسان شریفی که دستی در نظام قضایی و اجرایی استمداد کردم تا با بی طرفی و فارغ از جو سازی ها پرونده آنها را بازبینی کنند تا با ملاحظه انبوه تناقضات و گزارش های کذب در این پرونده ،بلکه مانع از تداوم این ظلم بزرگ و نابخشودنی علیه آنان شوند. اما گویا دیگر حتی کور سویی از وجدان ، انسانیت ، شرافت و دین داری نمانده تا صدای مظلوم شنیده شود. گویا وقاحت گرفتن به ناحق جان آدمی از یاد رفته است.گویا دین رحمانی جایی در رفتار و کردار متولیان امور ندارد.گویا حتی مصلحت عمومی و منافع ملی کمترین جایگاهی در محاسبات کور دلان انسان ستیز ندارد.
تحمل این غم بزرگ برای خانواده همه آنان به ویژه مادر بیمار شهرام بسیار سخت و دشوار است. برای همه آنان آرزوی صبر و برای رفتگان طلب آمرزش مینمایم.
سعید مدنی
مرداد ۱۳۹۵
بندر عباس

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

واکنش سعید مدنی به اعدام زندانیان عقیدتی

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »