وعده ای که سه سال است پیگیری نشده

در خواست بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران

زیتون– انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در نامه‌ای ضمن متهم کردن وزارت تعاون، کارو فاه اجتماعی به تلاش برای راه اندازی انجمن های«بدیل» و«موازی»، از رییس جمهوری ایران خواست تا«فرد بی‌غرض، بی‌طرف و منصفی» در دولت را به عنوان مسئول رفع موانع بازگشایی این انجمن تعیین کند.EA94B040-1A62-4B54-B0E6-E723B47A5433_w987_r1_s
نامه انجمن صنفی روزنامه نگاران در خبرگزاری ایلنا منتشر شد. در این نامه آمده که دستورحسن روحانی به وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی مبنی بر بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران «نادیده انگاشته و به بایگانی سپرده شده است.»
نویسندگان این نامه برخی مدیران میانی دولت را متهم کرده اند که از بدو تشکیل کابینه، «تلاش‌های بی‌وقفه ای» را برای راه اندازی انجمن های«بدیل» و«موازی»با انجمن صنفی روزنامه نگاران دنبال کرده اند.
انجمن صنفی روزنامه نگاران همچنین وزیر تعاون،کار و فاه اجتماعی را متهم کرد که «در راس مدیریت این پروژه قراردارد و اکنون به عنوان اصلی‌ترین مانع احقاق حقوق قانونی این تشکل ایفای نقش می کند.»
به گفته انجمن صنفی روزنامه نگاران، این وزارتخانه و بخش هایی از دولت، با دعوت از تشکل‌های منحل شده و یا تشکل هایی که در روزنامه نگار بودن افراد موسس و اداره کنندگان آن‌ها «تردیدهای جدی» وجود دارد،به همایش‌ها و جشنواره‌های دولتی، تلاش می کنند تا «آثار ماندگار»انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران را «محو» کنند.
انجمن صنفی روزنامه نگاران در پایان نامه خود از حسن روحانی خواسته است تاضمن « تذکر جدی» به این مسئولان، «فرد بی‌غرض، بی‌طرف و منصفی» در دولت را به عنوان مسئول رفع موانع بازگشایی این انجمن تعیین کند.
انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران سال گذشته نیز در بیانیه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متهم کرده بود که«به جای شناسایی حقوق قانونی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، با تمهیداتی غیرآشکار سیاست نادرستش را به شکلی پیش می‌برد تا مانع بازگشایی انجمن صنفی شود».
حسن روحانی در کارزار انتخاباتی خود قول داده بود که تلاش خود را برای بازگشایی برخی تشکل‌های صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران بکار بندد.
انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران۱۴ مرداد ۱۳۸۸ و پس از اعتراض‌های گسترده مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن سال به دستور سعید مرتضوی،دادستانی تهران،پلمب شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وعده ای که سه سال است پیگیری نشده

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »