تایید اعدام ها در زندان ارومیه سه روز پس از تکذیب رییس زندان

زیتون– رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی امروز تایید کرد که یک زندانی «امنیتی» و چهار زندانی «مواد مخدر» روز سه‌شنبه، ۱۹ مرداد، در زندان ارومیه اعدام شده‌اند.
توکل حیدری به خبرگزاری قوه قضاییه، میزان، خبر داد که «زندانی امنیتی اعدام شده عضو گروه کومله بوده است» اما نام او را اعلام نکرد.4970894_746
علی جلیلی، مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی، سه روز قبل گفته بود که «اعدام شش زندانی طی روزهای اخیر در ارومیه صحت ندارد.»
تکذیبیه جلیلی یک روز پس از آن منتشر شده که وکیل محمد عبدالهی خبر داد این زندانی سیاسی و پنج زندانی مواد مخدر سحرگاه روز سه شنبه در زندان ارومیه به دار آویخته شده اند.
توکل حیدری اما در مورد دلیل اعدام محمد عبداللهی خواست تا مردم به «جوسازی‌های مسموم رسانه‌های ضد انقلاب و معاند» بی اعتنا باشند، زیرا که این فرد «به اتهام محاربه و استفاده از سلاح گرم که موجب» مرگ سه مامور نیروی انتظامی و مجروح شدن دو مامور دیگر شده به اعدام محکوم شده بود.
به گفته حیدری، یک زندانی دیگر به اتهام «فروش چهار کیلوگرم شیشه»، یک زندانی دیگر به اتهام «حمل و نگهداری دو کیلوگرم شیشه»، نفر سوم به اتهام «حمل و نگهداری یک کیلوگرم مرفین» و نفر چهارم نیز به اتهام «حمل و نگهداری هفت کیلوگرم هروئین» به اعدام محکوم شده بودند.
وی بدون توضیح در مورد تکذیب اولیه این خبر اعلام کرد که این پنج نفر روز سه‌شنبه، ۱۹ مرداد، اعدام شده‌اند.
محمد عبداللهی پیش از اجرای حکم اعدام در نامه سرگشاده‌ای به رییس قوه قضاییه ایران خواستار برگزاری دادگاه عادلانه برای خود شده بود.
اتهام او محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان عنوان شده بود، اما وکیل وی می‌گوید که عبداللهی هرگز دست به سلاح نبرده و به همین خاطر از اتهام محاربه بری شده بود.
به گفته این وکیل، قاضی دادگاه انقلاب دستور «نقض حکم دادستانی» را صادر کرده و بر اجرای حکم اعدام «اصرار» داشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »