خانواده کیارستمی شکایت کردند

زیتون- بهمن کیارستمی درباره نتیجه جلسه غیررسمی عصر روز گذشته کمیسیون تخصصی بررسی پرونده عباس کیارستمی گفت که تنها راه باقی مانده شکایت رسمی خانواده از بیمارستان و پزشک معالج است.
فرزند این کارگردان سینما اعلام کرد که «سازمان نظام پزشکی هنوز هیچ گزارش رسمی منتشر نکرده است و نتیجه تحقیقات و بررسی های این کمیسیون به خانواده این کارگردان سینما اعلام نشده.» 612309_378
بهمن کیارستمی ادامه داد: «این پرونده شاکی خصوصی ندارد و مدعی‌العموم که در اینجا خود سازمان نظام پزشکی است خواستار رسیدگی به پرونده است. به ما اعلام شد که گزارش کمیسیون را نمی توانند در اختیار ما قرار دهند چون در این رابطه شکایتی مطرح نکرده ایم.»
به گفته او تنها راه دسترسی به گزارش کمیسیون طرح شکایت از بیمارستان یا پزشک معالج است. هرچند خانواده کیارستمی امیدوار بودند کار به این‌جا نرسد.
فرزند عباس کیارستمی که با ایلنا گفتگو می کرد، افزود: «گمان می کردیم انتشار گزارش کامل و جامع این کمیسیون که در آن پزشکان متخصص، نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان نظام پزشکی، نمایندگان پزشکی قانونی و نمایندگان وزارت بهداشت حضور دارد، میتواند پاسخی به شبهات و مسائل مطروح در این پرونده باشد و این پرونده را به سرانجام برساند.»
کیارستمی در پایان تاکید کرد: «اگر گزارش قابل قبولی از سوی سازمان نظام پزشکی ارائه می شد از طرح شکایت می گذشتیم اما با توجه به روند قانونی دادرسی و سئوالات متعددی که در رابطه با این پرونده مطرح شده، صدور حکم، بدون انتشار گزارش دقیق کمیسیون محترم قابل قبول نیست و امیدواریم انتشار این گزارش، پاسخگوی سوالات و شبهات باشد.»
به رغم تشکیل شدن چندین جلسه برای بررسی علت فوت عباس کیارستمی و تاکید وزیر بهداشت به رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده، هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است. تنها نتیجه غیر رسمی، اظهارات عضو ناظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کمیته بررسی پرونده پزشکی این کارگردان سینماست: غیبت پزشک معالج اصلی در تمام طول مدت درمان این کارگردان سینمای ایران «تخلف حرفه‌ای» بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »