علی مطهری: خراسان رضوی خودمختار نیست

زیتون– علی مطهری با «غلط» و «نادرست» خواندنِ تصمیم وزارت ارشاد مبنی بر خودداری از برگزاری کنسرت در شهر مشهد، تاکید کرد «کشور که حکومت فدرالی نیست.» 15470
وزیر ارشاد پس از کش و قوس های فراوان، روز گذشته در مقابل فشارهای علم الهدی عقب نشینی کرد و گفته بود «برای احترام به نظر آیت الله علم الهدی پس از این دیگر کنسرتی در مشهد برگزار نخواهد شد.»
نایب رییس مجلس دهم در این رابطه گفت «نباید درباره اجرای کنسرت ها در استان های مختلف تفاوت قائل شد.»
علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات اخیر امام جمعه مشهد نسبت به اجرای کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی گفت که «خراسان رضوی دارای خودمختاری نیست و قوانین خاصی بر آنجا حکومت نمی‌کند.»
این نماینده مردم تهران در مجلس عقب نشینی وزیر ارشاد در مقابل خواست علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، را تقبیح کرد و گفت که ممکن است مجلس وزیر را برای پاسخ به سوالی در این مورد به صحن فرابخواند.
علم الهدی از مخالفان برگزای کنسرت در شهر مشهد، بارها موجب لغو مجوز کنسرت های این شهر شده بود. از نظر او تمام شهر مشهد حریم امام رضاست و «جای فسق و فجور» نیست. او در گفتگو با رییس نیروی انتظامی کل کشور «حاشیه های امنیتی کنسرت ها را دلیل این مخالفت عنوان کرده» از ساکنین مشهد خواسته بود در صورت تمایل برای شرکت در کنسرت ها به شهر های دیگر کشور بروند.
مطهری در مورد شرایط خاص مشهد پرسید «این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلا معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست.»
به گفته او «چیزی به نام حریم امام رضا وجود ندارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »