رفع حصر به آشتی ملی کمک می کند

زیتون– نایب رییس مجلس دهم تاکید کرد «محصوران درصورت خروج از حصر به اتحاد و آشتی ملی کمک می‌کنند.» mot
به گفته علی مطهری حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ «مرهون فضای احساسی آن دوران بود» و به فرض محال اگر محصورین قصد بازآفرینی آن را نیز داشته باشند، «قطعاً این بازگشت به آن دوران محقق نمی‌شود»؛ هرچند که  محصوران هرگز چنین قصدی ندارند و بارها گفته‌اند از دولت حمایت می‌کنند و درصورتی که از حصر خارج شوند، به اتحاد و آشتی ملی کمک خواهند کرد.
او در گفتگوی با ایلنا با اشاره به اقدامات خود برای حل مشکل حصر، توضیح داد که حدود دو سال پیش از طریق یکی از دختران میرحسین موسوی از او پرسیده بود «درصورت آزادی، در ادامه چه برنامه‌ای خواهند داشت» فحوای پاسخ این رهبر در حصر «جنبش سبز» این بود که «به انقلاب علاقمند هست، از وحدت ملی حمایت می کند و خیرخواه انقلاب اسلامی است.»
مطهری افزود که در پاسخ میرحسین موسوی، که به دلیل گذشت زمان آنرا دقیقا به خاطر ندارد، «هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت.»
نایب رییس مجلس در ادامه با اشاره به مصاحبه اخیر محمدرضا باهنر با ایلنا و سخنان او درخصوص ارسال پیغامی برای میرحسین موسوی مبنی بر رفع حصر او و دیگر محصوران درصورت توقف ادامه فعالیت‌های سیاسی آن‌ها گفت: «به نظر می‌رسد، بهتر بود که ایشان برای حل مشکل پیشنهاد می‌دادند که اتهام‌های همه طرف‌های موثر در حوادث سال ۸۸ مورد رسیدگی قرار بگیرد و به محصوران نیز اجازه دفاع داده شود تا با مشخص شدن سهم هر کدام از طرفین، این پرونده برای همیشه بسته شود.»
او در مورد پیشبینی باهنر مبنی بر این‌که درصورت برگزاری دادگاه، حکم محصوران اعدام خواهد بود، گفت: «این‌ حرف درستی نیست؛ چراکه محارب یعنی کسی که به‌صورت مسلحانه با نظام اسلامی مقابله کرده باشد، درحالی که این افراد چنین کاری نکرده‌اند و اگر هم اتفاق‌هایی افتاد که منجر به کشته‌شدن تعدادی از افراد شد، بخشی از آن ناشی از مدیریت نامناسب بحران توسط نهادهای مسوول بود.»
نایب رییس مجلس دهم تاکید کرد که «نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن محصوران انداخت.» مطهری همچون تمام شش سال گذشته خواست تا «همه طرف‌ها» در خصوص آن وقایع پاسخگو باشند.
علی مطهری عدم صدور اجازه برای دفاع به محصورین و متهم کردن پی در پی آنان را غیرمنصفانه و ناجوانمردانه‌ای دانست.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. از موضع باهنر تا موضع مطهری، پیشرفتی ست که داشته ایم: آن نایب رییس مجلس جلو جلو می داند که حکم معترضان انتخابات چیست و اعدام را برای اپوزسیون نسخه می پیچد. این نایب رییس لا اقل به رعایت آیین دادرسی همین نظام دعوت می کند.
    اما محصور شدگان آزاد نخواهند شد. اولا چون حکومت بیش از اندازه بر حیات خود می ترسد. ثانیا چون آزادی آنها به ضرر روحانی و رفسنجانی ست، یک دلیل معرکه برای تخریب خامنه ای را چرا از دست بدهند و یک موی دماغ هم برای خودشان درست کنند؟ مگر عقلشان را از دست داده اند؟ ثالثا چون خود محصوران نمی خواهند آزاد شوند. چرا؟ چون وقتی آزاد شوند انتظار عمومی از آنان این است که ید بیضائی بکنند. اما آنها عاقل تر اند از اینکه ندانند فعلا کاری از شان بر نمی آید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »