وزیر ارتباطات: تلگرام را فیلتر نمی کنیم تا نظام را درمقابل ۲۰ میلیون کاربر قرار ندهیم

زیتون- محمود واعظی، وزیر ارتباطات عصر امروز در دیداری با طلاب حوزه علمیه خبر داد که ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش فیلترینگ هوشمند و صیانت اجتماعی هزینه شده است.
به گفته واعظی«برخی می گویند همه فضاها را ببندید» و مهم نیست که خیلی از اندیشمندان نتوانند از بستر اطلاعات استفاده کنند و «اگر بتوانند می‌گویند اینترنت هم می‌خواهیم برای چه؟» او ادامه داد: «اما برخی هم مانند من معتقدند که اینقدر باید امکانات را بالا ببریم تا بتوانیم در جنگ تکنولوژی حضور مثمر ثمر داشته باشیم و با توسعه فیلترینگ هوشمند و تولید محتوا با مطالب غیراخلاقی مقابله کنیم.» 4742_635658972963196074_s
واعظی افزود: «قبول نداریم که فعالیت تلگرام در کشور ادامه پیدا کند» ، زیرا «این کار منطقی نیست و از نظر امنیتی هم درست نیست که اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر در خارج از خاک ایران ذخیره شود» و آن‌ها بتوانند روی این اطلاعات دخل و تصرف داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری در ادامه سخنانش که توسط فارس منتشر شد تاکید کرد دلیل عدم فیلترینگ تلگرام تا کنون این است که «نمی‌خواهیم حکومت را مقابل ۲۰ میلیون نفر قرار دهیم» و بستن تلگرام هم مشکلی را حل نمی‌کند.
محمود واعظی برای طلاب قم توضیح داد «ما وایبر، ویچت و… را داشتیم آیا با بستن این نرم افزارها آن‌ها بیکار نشستند؛ یکی از این نرم افزارها وقتی بسته شد ظرف ۲۴ ساعت ۱۲ میلیون کاربر وارد نرم افزار دیگری شدند و اگر این بسته شود به سرعت نرم افزار دیگری اوج می‌گیرد.»
برخی از رسانه های اصولگرا سخنان امروز عصر وزیر را به «تمایل دولت برای فیلترینگ تلگرام ارزیابی کردند. به همین دلیل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات در خصوص سوء برداشت رسانه ای از سخنان وزیر اطلاعیه ای منتشر کرد.
در این بیانیه که در ایرنا منتشر شد آمده است «در پی برخی سوء برداشت های رسانه ای از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان قم لازم می داند تا به منظور رفع شبهات کاربران و رسانه های جمعی سخنان محمود واعظی را در قالب اطلاعیه منتشر کند تا برداشت های سوء به روند توسعه حوزه ارتباطی کشور صدمه نزند.»
وزارت ارتباطات ادامه داد منظور وزیر از سخنان امروز عصر تایید این نکته بود که «در حوزه آسیب های احتمالی فضای مجازی نیز راه حل مناسب محدود کردن یا مسدود کردن فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی نیست بلکه باید به توانمند سازی و بومی سازی و تولید محتوای فاخر بپردازیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »