ناطق نوری: ولی فقیه اختیارات حکومت پیامبر را دارد

زیتون- رییس دفتر بازرسی ویژه دفتر رهبری گفت «کسانی که می‌گویند مسائل سوریه یا فلسطین به ما چه مربوط است، از فهم دینی و سیاسی کافی برخوردار نیستند.»
علی اکبر ناطق نوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه منطقه لواسان تهران در ادامه گفت که «معتقد است ولی فقیه در زمان غیبت اختیارات حکومت پیامبر مسلمانان را دارد.»
به گفته ناطق نوری امروز در رأس جامعه «ولی فقیهی است که هوشیار، مدیر و مدبر، به معنای واقعی فقیه و با مطالعه کامل در امور مختلف است.» 20140515135129-1
رییس دفتر بازرسی رهبری در ادامه سخنانش که توسط خبرگزاری حوزه منتشر شده به حضور ایران در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت «اگر بخواهیم جلوی دشمنان را بگیریم، اگر صدها کیلومتر دورتر از مرز کشورمان مقابله کنیم، بسیار بهتر است تا این که این دشمنان وارد مرزهای دخلی شوند، قطعا یپشگیری بهتر از درمان است.»
او با بیان این که «آمریکا و دیگر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی تصمیم گرفته اند خاورمیانه مورد نظر خود را پایه ریزی کنند» پرسید «سئوال این است که مشکل آمریکا و برخی کشورهای غربی با بشار اسد در سوریه چسیت؟ سوریه پل ارتباطی ما با لبنان است و آمریکا و دیگر متحدانش می خواستند ابتدا بشار اسد را بردارند و افرادی از داعش یا القاعده جای او را بگیرند؛ یا این که سوریه به نوعی در محاصره قرار گیرد و در نتیجه وقتی این اتفاق افتاد و پل ارتباطی بین ایران و حزب الله مسدود شد، حزب الله کوبیده شود و بعد هم فلسطین به کلی از بین برود؛ قطعا اگر این اتفاق بیافتد اسرائیل پشت خانه و مرزهای ما خواهد آمد، از این رو باید توجه کنیم که جنگ امروز دشمنان اسلام در سوریه برای مقابله با جمهوری اسلامی است.»
ناطق نوری افزود: «نگوییم فلسطینی ها، اخوانی و سنی مذهب هستند و نباید به آنها کمک کنیم، چرا که اولاً آنان مسلمان هستند و دوم این که در مقابله با اسرائیل در راستای منافع ملی ما حرکت می کنند، چرا که اگر سر اسرائیل گرم نباشد پشت در خانه ما قرار خواهد گرفت.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. این توهمات ویرانی‌های بسیاری را برای ما داشته
    می گفتند اگر بغداد و کربلا را فتح نکنیم و صدام را نکشیم او دوباره حمله می کند. باید برویم کربلا را فتح کنیم. بعد هم برویم قدس! این را رفسنجانی آن زمان گفت.
    چرا ما باید هزینه ذهنیت آقایان را بدهیم؟ چرا به نظر ملت توجه نمی‌کنند؟

  2. بسیار خوب جناب ناطق. اختیارات ولی فقیه به اندازه اختیارات پیامبر. قبول. بیشتر که نیست؟ هست؟
    خوب ، اختیارات پیامبر چیست؟ قرآن در این باره چه گفته؟ آیا پیامبر اختیار دارد راسا برای جامعه تصمیم بگیرد؟ خیر. وشاورهم فی الامر. به اجماع همه مفسران شیعه وسنی.
    آیا پیامبر حق دارد مردم را به زور به بهست ببرد؟ خیر: انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر.
    آیا پیامبر حق دارد از بیت المال هرچه خواست هر جا خواست خرج کند؟ آیا پیامبر حق دارد خارج از روال قضایی حکم قضایی صادر کند؟ آیا پیامبر حق دارد مخالفان خود را سرکوب کند؟ و……؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »