مطهری: به جای شعار دادن، یک بار برای همیشه پرونده اعدام ها را ببندید

زیتون- نایب رییس مجلس امروز گفت که حساسیت‌های عجیب و غریب مطرح شده نسبت به نامه‌اش به وزیر دادگستری تنها با اهداف سیاسی مطرح می‌شود؛ در حالی که «تاکید بنده این است که مسئولان در مورد این اتفاق توضیحات را بدهند تا این پرونده بسته شود.»
علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده ۷۹ آیین‌نامه، به تذکر نقوی حسینی نماینده ورامین درباره چرایی نامه به وزیر دادگستری در خصوص اعدام‌های ۶۷ پاسخ داد. images
مطهری در پاسخ به این نماینده اصولگرای مجلس توضیح داد: «انگار جناب آقای نقوی هم نامه بنده را نخوانده‌اند. در جنایت‌کار بودن منافقان هیچ تردیدی نیست. گروه فرقان که پدر بنده را به شهادت رساند شاخه‌ای از منافقان بود و اکبر گودرزی رهبر گروه فرقان دوست نزدیک مسعود رجوی بود که با هم جلساتی داشتند. این مطالب روشن است و آقای نقوی دیگر نمی‌خواهد دایه دلسوزتر از مادر شود.»
به گفته نایب رییس مجلس، قصد او از نگارش نامه به نماینده وزارت اطلاعات در هیات منصوب آیت‌الله خمینی این بوده است که وقتی «سوالی برای برخی از مردم و اذهان جامعه ایجاد شده مسئولان توضیح دهند، چون این موضوعی است که حدود یک ماه در داخل و رسانه‌های خارجی مطرح شده است.»
مطهری افزود: «لازم است مسئولان به جای شعار دادن در مورد جنایات منافقان و عظمت امام توضیحات لازم را ارائه دهند چون این‌ها روشن است و توضیحات واضحات محسوب می‌شود.»
نایب رییس مجلس در ادامه خواست تا مسئولان توضیح دهند که «در سال ۶۷ حکم اجرا شده در کمال احتیاط و با حکم شرعی بوده و هیچ ظلمی به کسی نشده» یا اینکه «اگر کسانی اعتراض دارند اعلام شود تا بررسی و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا اگر قصوری شده جبران شود. بهتر است پرونده را ببندیم و اینقدر شعار ندهیم».
مطهری در ادامه سخنانش که توسط ایسنا منتشر شده تاکید کرد تاکنون «۱۰ – ۱۵ مسئول کشور حرف زده و همه در مورد جنایتکار بودن منافقان صحبت کردند. این را ما می‌دانیم. منی که پدرم را منافقان ترور کرده‌اند طبیعتا از منافقان دفاع نمی‌کنم. اگر واقعا دلسوز نظام هستید این کارهایی که شما کردید به نفع نظام بود یا اگر این کارها را نمی‌کردید به نفع نظام تمام می‌شد؟»
به گفته مطهری، در خواست او برای توضیح در مورد وقایع تابستان ۶۷ «برای دفاع و استحکام نظام بهتر است»؛ اما «این کاری که شما می‌کنید باعث می‌شود همچنان این سوال در ذهن مردم باقی بماند. ما گفتیم آقایان توضیح دهند تا پرونده بسته شود.»
نقوی حسینی امروز در تذکری ضمن اشاره به «جنایات منافقان» خواستار ارائه توضیحاتی از سوی مطهری در مورد نامه‌اش به وزیر دادگستری درباره اعدام‌های ۶۷ شد و گفت که این صحبت‌ها نباید از جایگاه نایب رییسی مطرح می‌شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »