ارائه طرح تحقیق و تفحص از واگذاری‌های شهرداری تهران

امکان ردصلاحیت اعضای متخلف شورای شهر

زیتون- هم‌زمان با انتشار متن کامل گزارش سازمان بازرسی کل کشور پیرامون واگذاری‌‌ برخی املاک شهرداری تهران، شانزده عضو شورای شهر تهران طرح یک فوریتی «تحقیق و تفحص از واگذاری املاک و اراضی در شهرداری تهران» را به هیات رئیسه شورای شهر ارائه کرده‌اند. امضا کنندگان این طرح، همان افرادی هستند که نامشان در بین دریافت کنندگان خانه و زمین از سوی شهرداری، دیده نمی شد.CrGF8HkWIAA2570
از سوی دیگر نامه سازمان بازرسی کل کشور خطاب به محمدجواد شوشتری، مدیرکل دفتر شهرداری تهران منتشر شده است. در این نامه سازمان بازرسی اقدام‌های شوشتری در واگذاری املاک را «جرم» و «قابل پیگرد قانونی» دانسته است. در این نامه به تجویز واگذاری «غیرقانونی» بیش از ۲۰۰ واحد زمین، آپارتمان و خانه ویلایی با «تخفیف‌های قابل توجه و قیمت‌های کارشناسی غیرواقعی» اشاره شده.
در لیست واگذاری‌‌ها نام ۱۰۰ شخص حقوقی و حدود ۱۵۰ شخص حقیقی وجود دارد. محسن پیرهادی، الهه راستگو، معصومه آباد، هادی ساعی، ابولفضل قناعتی، محمد حسین حیدریان و اسدالله راشدی از جمله اعضای شورای شهر هستند که نام‌شان در لیست واگذاری‌ها وجود دارد.
محمد سرخو، رییس کمیته حمل و نقل شوای شهر تهران، در جلسه شورای شهر خبر از آن داد که علاوه بر این افراد نام دو خبرنگار نیز وجود دارد: «باید درخواست کنیم که ببینیم این خبرنگاران در قبال دریافت خانه چه چیزی به شهرداری داده‌اند.»
در تحولی دیگر قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید، به ایلنا گفت احتمال ردصلاحیت اعضای متخلف شورای شهر تهران در انتخابات آینده شوراهای شهر و روستا وجود دارد. گرچه به گفته او بررسی انجام تخلف این اعضا «پس از تعطیلات تابستانی مجلس» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هفته گذشته وب‌سایت معماری نیوز اقدام به انتشار گزارش سازمان بازرسی کل کشور پیرامون این واگذاری‌ها کرد که منجر به احضار یاشار سلطانی، سردبیر این سایت، به دادگاه رسانه تهران شد. شاکیان سلطانی، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، و مهدی چمران، رییس شورای شهر، هستند.

CrF7EK0WgAAQ95K

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

ارائه طرح تحقیق و تفحص از واگذاری‌های شهرداری تهران

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »