عضو شورای شهر از یک فساد دیگر در شهرداری خبر داد

ارائه تسهیلات به فرزندان اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری

زیتون- رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از مجلس خواست تا در قالب طرح تحقیق و تفحص از واگذاری املاک، به موضوع ارائه تسهیلات بانکی سنگین به مدیران ارشد شهرداری و برخی اعضای شورا با سودهای ناچیز ورود کند. رحمت‌الله حافظی ریشه این فساد را در «اعتماد بیش از اندازه به شهردار دانست.»
رحمت‌الله حافظی به ایلنا گفت: «ابتدای دوره چهارم به برخی دوستان پیشنهاد دادم در قالب یک طرح، تمامی اختیارات تفویض شده به شهردار را ابطال کرده و از شهردار بخواهیم که در اولین جلسه صحن تمامی اختیارات مورد نیاز خود را به صحن ارائه کند تا ما بدانیم چه اختیاراتی به شهرداری تفویض شده است.» download
به گفته حافظی طرح کاهش اختیارات شهرداری توسط ۲۲ نفر از اعضای شورای شهر امضا شد اما طی چند ماه گذشته با لابی‌های سنگینی که توسط شهرداری انجام شد؛ ۱۱ نفر رای خود را پس گرفتند و این طرح از یک فوریت خارج شد و به طور عادی در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت.
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران توضیح داد یکی از ایرادات مربوط به اتفاقات اخیر و مباحث مربوط به واگذاری املاک، ناشی از آن است که در شورای سوم مصوبه‌ای درباره چگونگی واگذاری امکانات رفاهی به تصویب رسید که در یکی از بندهای آن مقرر شده بود؛ آئین‌نامه اجرایی مصوبه توسط شهرداری تنظیم شود. یعنی این موضوع به طور کامل و یکطرفه به شهرداری تفویض شد؛ بدون اینکه بخواهند شهرداری پیشنهاد خود درباره آئین‌نامه اجرایی را برای تصویب به شورا ارائه کند.
رحمت الله حافظی افزود: «شهردار هم در یکی از بندهای دستورالعمل تفویض شده، ارائه تخفیف تا ۵۰ درصد را در واگذاری املاک پیش‌بینی کرده است.»
این عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: «اگر همزمان هر شهروند تهرانی که فاقد مسکن است به شهرداری مراجعه کرده و آقای شهردار برهمین اساس ملک واگذار کند، ما مشکلی نداریم اما این آئین‌نامه ابزاری شده است؛ برای ویژه‌خواری مدیران ارشد شهرداری و متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر هم در این دام گرفتار شده‌اند.»
حافظی اضافه کرد: «مشکل دیگر آن است که کارشناسی املاک واگذار شده به کارشناس دادگستری محول شده است، اما می‌بینیم در تعداد زیادی از این واگذاری‌‌ها کارشناس رسمی دادگستری هم قیمت منطقه را لحاظ نکرده است و تا ۵۰ درصد زیر قیمت منطقه قیمت‌گذاری کرده است، یعنی ۵۰ درصد در اینجا شاهد کاهش قیمت هستید؛ و شهردار نیز می‌تواند تا ۵۰ درصد از این قیمت نیز تخفیف دهد و در حقیقت قیمت زمین به یک چهارم تقلیل می‌یابد. بعد هم ۲۵ درصد قیمت را نقد گرفته و مابقی را اقساط. این اتفاق افتاده است و کسی هم نمی‌تواند؛ منکر آن شود و عمدتا هم مدیران ارشد شهرداری از این موضوع بهره برده‌اند.»
عضو کمیسیون سلامت شورای شهر در گفتگو با ایلنا از فساد دیگری در شهرداری نیز خبر داد و خواست تا مجلس در قالب تحقیق و تفحص از واگذاری املاک وارد این موضوع نیز بشود: ارائه تسهیلات بانکی به مدیران ارشد شهرداری با سودهای بسیار ناچیز.
حافظی توضیح داد که این تسهیلات سنگین و تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده و سودهای آن ناچیز و شبه قرض‌الحسنه است. ظاهرا آقایان گفته‌اند؛ ما قائل به این هستیم که اعضای شورا هم همسطح معاونان شهردار می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که متاسفانه برخی از اعضای شورا هم در این دام افتادند.
به گفته او بهمن ماه سال گذشته مجموعه شورا، تعاونی مسکنی برای اعضای شورای شهر تشکیل داد، در حالی که حتی یک نفر از اعضای شورای شهر نیست که مسکن نداشته باشد؛ حافظی افزود: «دوستان گفتند برای فرزندانمان است. قرار نیست که برای فرزندانتان از این ظرفیت و فضایی که ایجاد شده سواستفاده کنید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. امثال قالیباف مزد سرکوب مردم را میگیرند از نایب برحق امام زمان و از منابع کشور امام زمان ، قبل از فتح ایران از طرف امام زمان ، مزد امثال شعبان بی مخ در حد یک زورخانه بود !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

عضو شورای شهر از یک فساد دیگر در شهرداری خبر داد

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »