ی‌پ‌گ به فضاسازی های صورت گرفته در ایران اعتراض کرد

امیر قبادی مدافع حرم نبود، برای کوبانی می جنگید

زیتون- یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، با انتشار بیانیه‌ای به برگزاری مراسم بزرگداشت با عنوان «شهید مدافع حرم» برای امیر قبادی، جوان مشهدی که در سوریه کشته شد، اعتراض کرده است. 78073
یگان‌های مدافع خلق، گروه نظامی به محوریت کردهای سوریه، امیر قبادی را «جوان فارس با شجاعت و جسارت» معرفی کرد که در درگیری با گروه دولت اسلامی (داعش) در کوبانی کشته شد.
در بیانیه ی‌پ‌گ که بخش هایی از آن در بی بی سی فارسی منتشر شد، آمده است: «امیر هیچگاه به خدمت اهداف ناسیونالیستی یا مذهبی در نیامد، اهدافی که امروزه موجب کشته و آواره شدن میلیون‌ها شهروند غیرنظامی شده است. در مقابل امیر همچون جوانی انترناسیونال دوشادوش جنگاوران کُرد و عرب از خلق و شهر کوبانی در مقابل داعش دشمن انسانیت دفاع کرد.»
در این هفته مراسم یادبودی برای امیر قبادی در مشهد برگزار شد و بنا به گزارش‌ها برخی مقام‌های سپاه در این مراسم حضور داشته‌اند. خبرگزاری فارس که گزارش این مراسم را منتشر کرده بود، نوشت که سازمان زندان‌های ایران هم از «حضور پر شور» کارکنان خود در این مراسم خبر داده است. در مراسم برگزار شده از امیر قبادی با عنوان «مدافع حرم» یاد شده است.
در ویدئویی که ی‌پ‌گ از امیر قبادی منتشر کرده است او می‌گوید به ی‌پ‌گ پیوسته است تا «از شرافت انسانی دفاع» کند. قبادی می‌گوید به دعوت «رهبر اوجالان، رهبر بزرگ آزادی‌طلب دنیا» به سوریه رفته است.
دو سال پیش محاصره کوبانی توسط داعش حساسیت‌ افکار عمومی را در سطح جهانی برانگیخت. در سال‌های اخیر افرادی از کشورهای مختلف، از جمله ایران، به نیروهای کرد سوریه پیوسته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

ی‌پ‌گ به فضاسازی های صورت گرفته در ایران اعتراض کرد

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »