آیت الله خامنه ای سیاست های کلی خانواده در جمهوری اسلامی را ابلاغ کرد

زیتون- رهبر جمهوری اسلامی امروز سیاست‌های کلی خانواده در ایران را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کرد. متن این سیاست‌های کلی به رؤسای قوای سه‌گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است. 69253002965181525380
در بند یک این «سیاست‌ها» خواسته‌شده تا جامعه‌ای خانواده محور، البته «بر پایه الگوی اسلامی خانواده» به عنوان مرکز «تربیت اسلامی فرزند» ایجاد شود. بند دوم آن الزام قانون‌گذاران جامعه به محور قرار دادن خانواده در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه نظام مسکن و شهرسازی مطرح شده و تاکید شده تا کارکردهای «ارتباط خانواده و مسجد» برجسته شود.
«نفی تجرد» و «ایجاد نهضت فراگیر ملی» برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده از دیگر مفاد ابلاغیه امروز آیت الله خامنه‌ای است.
رهبر جمهوری اسلامی در ادامه ضمن ممنوع اعلام کردن «نشر برنامه‌های مخل ارزش‌های خانواده» خواسته است تا به «مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان برای فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی» اقدام کنند.
ایجاد «فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه» نیز از جمله سیاست های ابلاغی امروز رهبر جمهوری اسلامی در زمینه خانواده است.
آیت الله خامنه‌ای همچنین خواستار «حمایت از عزت و کرامت همسری، نقش مادری و خانه‌داری زنان» از یک سو و «نقش پدری و اقتصادی مردان» از سوی دیگر شد.
در ادامه سیاست‌های خانواده، به رغم بالارفتن آمار طلاق در کشور تا جایی که اداره آمار کشور پیشتر اعلام کرده بود از اعلام عمومی آن خودداری می‌کند، آیت الله خامنه ای خواستار «شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق در کشور شد.»
او در پایان دستور داد تا قوای سه‌گانه با ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقاء سلامت همه‌جانبه خانواده‌ها بویژه «سلامت باروری و افزایش فرزندآوری» اقدام کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خدای را شکر که مشکل ازدواج جوانان بیکار این سرزمین هم حل شد ، وقتی حل مشکل به این اسانی است ، نمیشد رهبر معظم انقلاب این سیاست کلی را چند سال قبل ابلاغ میفرمودند ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »