باقی‌مانده اعضای سازمان مجاهدین خلق، خاک عراق را ترک کردند

زیتون- آخرین گروه از اعضای سازمان مجاهدین خلق، به آلبانی فرستاده شدند تا سه دهه حضور اعضای این سازمان در عراق پایان یابد. روز گذشته، باقی مانده افرادی که در کمپ «لیبرتی» مستقر بودند، عراق را به مقصد آلبانی ترک کردند. 2015122182354cropaaacamp-liberty1
نزدیک ۳۰۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در این کمپ ساکن بودند که بنا به گزارش رویترز از نزدیک ترین فرودگاه بین‌المللی بغداد راهی آلبانی شدند.
شاهین قبادی سخنگوی این سازمان نیز، در گفتگو با وب سایت انگلیسی سازمان مجاهدین خلق ایران، اعلام کرده است که کار انتقال ساکنان لیبرتی به پایان رسید و تمامی ساکنان این کمپ به آلبانی منتقل شده‌اند. سایت رسمی مجاهدین خلق طی گزارشی نوشته است که «از نیمه بهمن ۹۴ تا ۱۹ شهریور ۹۵ تقریباً طی هفت ماه نزدیک به دو هزار نفر از ساکنان زندان لیبرتی به خارج از عراق و عمدتاً آلبانی منتقل شدند.» این گزارش می‌افزاید که «این انتقال بزرگ و پر خطر در ۵۳ نوبت صورت گرفت.»
رادیو فردا نوشت بر اساس توافقی با میانجیگری آمریکا و آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد، حدود دو هزار نفر از اعضای مجاهدین خلق از ابتدای سال ۲۰۱۶ در بیش از ۱۰ کشور اروپایی اسکان داده شدند.
بخش عمده‌ای از اعضای این سازمان حدود سه دهه در پایگاهی نظامی به نام اردوگاه اشرف در عراق زندگی می‌کردند اما این نیروها در پی ضرب‌الاجل مقامات عراق و توافق با ایالات متحده، در سال ۹۱ به پایگاه لیبرتی (آزادی) در حوالی بغداد منتقل شدند که پیش از آن محل استقرار نظامیان آمریکایی بود.
حملات راکتی پاییز سال گذشته که ادعا می‌شد از طرف نیروهای شیعه مورد حمایت ایران به کمپ لیبرتی صورت گرفته است، منجر به کشته شدن ۲۳ عضو این سازمان شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »