عذرخواهی سعید مرتضوی از خانواده جانباختگان کهریزک در حوادث ۸۸

زیتون- سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در نامه‌ای خطاب به دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک، وقایع رخ داده در این بازداشت‌گاه را «واقعه خون‌بار» و جان‌باختگان را «شهید» نامید.
مرتضوی در نامه خود، از سوی تسنیم منتشر شده، نوشت که انتظار آیت‌الله خامنه‌ای این بوده که «فتنه بزرگ سال ۸۸» – عبارتی که اصول‌گرایان و آیت‌الله خامنه‌ای برای توصیف اعتراض‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ از آن استفاده می‌کنند – «بدون ایراد خسارت و هرگونه لطمه به شهروندان» انجام شود.
01.indd
پس از اعتراض‌ها به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ و تظاهرات خیابانی معترضان، برخی از افراد دستگیر شده به بازداشت‌گاه کهریزک منتقل شدند. علاوه بر مرگ برخی افراد، گزارش‌هایی از شکنجه‌های جسمی، جنسی و روحی در این بازداشت‌گاه منتشر شد. پس از انتشار خبر مرگ محسن روح‌الامینی – فرزند عبدالحسین روح‌الامینی – آیت‌الله خامنه‌ای دستور به تعطیلی این بازداشت‌گاه داد.
سعید مرتضوی در نامه خود نوشت که بابت «واقعه خونبار» رخ داده در کهریزک به عنوان دادستان وقت «عمیقا ابراز تسف و اعتذار» می‌کند: «از مقام شهیدان مظلوم این حادثه جوادی‌فر، روح‌الامینی و کامرانی طلب پوزش نموده و علو درجات آنها را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.»
دادستان پیشین تهران همچنین از «محضر مقدس امام زمان، روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهیدان، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانواده‌های این عزیزان» عذرخواهی کرده است.
مرتضوی در نامه خود ضمن ابراز امیدواری نسبت به در خاطر ماندن این واقعه در ذهن مسئولان، نوشت که بابت حادثه کهریزک «ابراز شرمندگی» می‌کند، گرچجه «در شکل‌گیری آن هیچ عمدی» وجود نداشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. مطمئن باشید که این عذرخواهی صد در صد صادقانه است!مگه تا حالا کسی از احمدی نژاد و یاران صدیقش دروغ شنیده؟

  2. این هم فقط براى بستن دهن همان چند نفرى هست که قدرت پیگیرى پرونده و داشتن، این نشون میده باند رهبر جلو جلو راى این پرونده و در پشت پرده صادر کرده و این هم براى اختتامیه بود، دیگه بعد از این اون خودباخته اى مثل روح الامینى دیگه به راى دادگاه اعتراض نمیکنه که یکوقت پیش بقیه خود فروخته ها عقب نمونه،،، مردم باید خودشون یک دادگاه مردمى بزارن حکمش هم خیابونى اجرا کنن

  3. بفرمایید ، کسانی که از خطر نفوذ داد و بیداد میکنند حق دارند ، سعید مرتضوی هم استحاله شد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »