پرونده مهاجمین ، به دادسرا برمی گردد

کاهش اتهام مهاجمان به سفارت عربستان

زیتون- فاطمه‌سادات غمخوار، وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان خبرداد که احتمالا این پرونده برای رفع برخی نواقص به دادسرا باز می‌گردد. download
شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت در این پرونده رای صادر نکرده است. خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر از قول غمخوار نوشت: «قاضی پرونده معتقد است اتهام تخریب که در کیفرخواست این پرونده به تعدادی از متهمان نسبت داده شده، باید شاکی خصوصی داشته باشد و این اعتقاد درست هم است.»
به گفته این وکیل دادگستری در ارتباط با اتهام تخریب، دولت عربستان باید شاکی شود که شکایتی نکرده است. غمخوار احتمال داده است که پرونده برای رفع نقص و صدور منع تعقیب در خصوص اتهام تخریب، به دادسرا بازمی‌گردد.
وکیل یکی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان درباره اخلال در نظم و امنیت عمومی دیگر اتهام متهمان این پرونده گفت که به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، مجازات اخلال در نظم عمومی سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ضربه شلاق است که احتمالاً در این پرونده در ارتباط با مجازات حبس، جزای نقدی بدل از حبس صادر شود.
تیرماه سال جاری دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲۱ نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری کارکنان دولت برگزار شد. با گذشت دو ماه از زمان برگزاری دادگاه، هنوز حکمی صادر نشده است.
یکی از دلایلی که برای تاخیر در صدور حکم این پرونده مطرح می‌شد، استعلام دادگاه از برخی نهادهای مرتبط مانند وزارت کشور و وزارت اطلاعات به درخواست وکلای متهمان بود اما سرپرست مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت این موضوع را رد و گفت که استعلامی صورت نگرفته است.
دادگاه نیز آخرین بار سوم شهریور را به عنوان وقت نظارت در این پرونده تعیین کرده بود اما به رغم گذشت این تاریخ، هنوز حکمی صادر نشده است.
مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان و اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی، دو اتهام متهمین این پرونده است. بخش دیگر این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت مفتوح است که طبق آخرین اعلام سخنگوی قوه‌قضائیه، هنوز حکمی صادر نشده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

پرونده مهاجمین ، به دادسرا برمی گردد

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »