اوباما دو طرح تازه کنگره در مورد ایران را وتو می‌کند

زیتون- کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس‌جمهوری آمریکا دو طرح تازه کنگره در مورد ایران را وتو خواهد کرد.
به گفته سخنگوی کاخ سفید یکی از این طرح‌ها منابع اطلاعاتی و همچنین «برجام» را به خطر می‌اندازد و طرح دیگر نیز بر پایه رویکردی «نادرست» است.

The north side of the White House looking at the Rose Garden
The north side of the White House looking at the Rose Garden

قانون «شفافیت دارایی‌های رهبران ایران» وزارت خزانه‌داری آمریکا را موظف می‌کند در یک بازه زمانی محدود پیرامون دارایی‌های مستقیم و غیرمستقیم افرادی نظیر آیت‌الله خامنه‌ای، حسن روحانی، قاسم سلیمانی و بخشی از مدیران ارشد سیاسی و نظامی ایران تحقیق و گزارش آن را به شکل عمومی منتشر کند. این طرح با حمایت نمایندگان جمهوری‌خواه و بخشی از نمایندگان دموکرات تصویب شد.
طرح دوم «قانون منع پرداخت باج‌های بیشتر به ایران» است. این طرح هنوز تصویب نشده و قرار است در روزهای پیش‌رو رای‌گیری برای آن انجام شود. «قانون منع پرداخت باج‌های بیشتر به ایران» مربوط به پرداخت پول نقد به ایران می‌شود. دولت اوباما معتقد است این طرح از اساس به مساله‌ای اشاره دارد، که وجود خارجی ندارد و «غیر عاقلانه» است: یعنی موضوع «باج دادن» به ایران.
طی ماه‌های اخیر پرداخت پول نقد به ایران از سوی آمریکا، که مربوط به قرارداد معلق شده تسلیحاتی در حکومت محمدرضا پهلوی بود، در ازای آزادی چهار زندانی دوتابعیتی، با انتقادهایی مواجه شده است. منتقدان اوباما این عمل را «باج» توصیف می‌کنند، اما دولت اوباما این اتهام را رد می‌کند.
کاخ سفید در بیانیه خود پیرامون طرح «شفافیت دارایی‌های رهبران ایران»، نوشت که این طرح «می‌تواند از طرف ایران و شرکای ما در برجام، به عنوان طرحی خلاف تعهدات ما [در اجرای توافق اتمی] دیده شود» و این توافق را با «خطر فروپاشی» روبه‌رو کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حیف که حسین اوباما نیز به حفظ ابروی مومن مقید است ، والا ممکن بود از این طریق ردی از ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد گمشده نفت در دوران نزدیکی نظرات به دست آید !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »