امکان اعاده دادرسی پرونده زهرا کاظمی وجود دارد

زیتون- محمد سیف‌زاده، وکیل اولیای دم زهرا کاظمی، گفت می‌توان با اعاده دادرسی، این پرونده را به جریان انداخت و سعید مرتضوی را درباره این پرونده محاکمه کرد. 876656b6-b6c8-4ed6-a5aa-79d57d1b0646_cx0_cy3_cw0_w987_r1_s_r1
زهرا کاظمی عکاس و خبرنگار ایرانی – کانادایی بود که مقابل زندان اوین بازداشت و سپس در زندان جان باخت. علت مرگ او ضربه «جسم سخت به سر» اعلام شد بود.
سیف‌زاده به روزنامه وقایع اتفاقیه گفت در صورت اعاده دادرسی براساس مواد ۵۷۰ و ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی می‌توان دادستان پیشین تهران را محاکمه کرد: «با توجه به همین دو ماده می‌توان مرتضوی را محاکمه کرد و از دستگاه قضایی که خوشبختانه درباره مسائل مرتضوی ورود کرده و باید از آنها تشکر کرد، انتظار می‌رود مجازات او را برایش در نظر بگیرند.»
این وکیل دادگستری اضافه کرد دو ضربه به سر زهرا کاظمی وارد شد: «یکی در زمانی که وارد زندان می‌شود و توسط فردی به نام… مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و دیگری در زمانی که مرتضوی به سلول او وارد می‌شود»، به همین دلیل «اگر مشخص می‌شد فوت در چه زمانی صورت گرفته است، به طور حتم قاتل او مشخص می‌شد.»
بعد به یک نفر گفته می‌شود، بنویسید که زهرا کاظمی به علت افت قند خون دچار سکته شده و فوت کرده است که این ماجرا به روزنامه‌ها هم کشیده شد. ما با این استدلال‌ها، اعتراضمان را به دیوان عالی ارائه دادیم و مورد قبول هم واقع شد اما با بازداشت‌هایی که صورت گرفت، من به زندان رفتم و این اعتراض هم به جایی نرسید.»
در پرونده زهرا کاظمی اتهام قتل غیرعمد دو مامور وزارت اطلاعات تفهیم شد، دادگاه نیز در نهایت حکم داد زهرا کاظمی «در ازدحام به قتل رسیده» و دیه او نیز از بیت‌المال پرداخت خواهد شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر هم تایید .

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »