اسماعیل گرامی‌مقدم: با استناد به اساسنامه و حکم مهدی کروبی، سخنگوی حزب اعتمادملی هستم

زیتون- اسماعیل گرامی‌مقدم در پاسخ به اطلاعیه روابط عمومی حزب اعتماد ملی، نوشت با «استناد به اساسنامه» و «حکم دبیرکل، مهدی کروبی» سخنگوی حزب اعتمادملی است. به گفته گرامی‌مقدم تعیین سخن‌گوی حزب از اختیارات دبیرکل است.150909122832_gerami_moghaddam_640x360_sahamnews_nocredit
گرامی‌مقدم در نامه‌اش، که در سایت انصاف‌ نیوز منتشر شده، نوشت: «به استناد اساسنامه و مرامنامه‌ی حزب که دبیرکل محترم، سخنگوی حزب را تعیین می‌کند اینجانب با حکم دبیرکل حزب، سخنگوی حزب هستم. همچنان که قائم مقام حزب هم با حکم دبیرکل تعیین می‌شود.»
نامه گرامی‌مقدم یک روز پس از انتشار اطلاعیه روابط عمومی حزب اعتمادملی منتشر شد. براساس این اطلاعیه حزب اعتماد ملی «تا اطلاع ثانوی سخنگو ندارد» و «مواضع حزب فقط از طریق قائم مقام دبیرکل یا بیانیه‌های رسمی اعلام خواهد شد».
گرامی‌مقدم نوشت بیانیه‌ای که از سوی روابط عمومی حزب در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد «روند آیین‌نامه‌ی حزبی و قانونی را طی نکرده است و در هیچ جلسه‌ای مطرح نبوده»، بنابراین این اطلاعیه «وجهه‌ی حقوقی نداشته و به صورت خودسرانه صادر شده است.»
بیانیه حزب اعتماد ملی در مورد جایگاه حزبی اسماعیل گرامی مقدم مربوط به مصاحبه او در مورد تکذیب انحلال شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود.
مجمع نیروهای خط امام، حزب اعتماد ملی، حزب مردم سالاری، حزب اراده ملت ایران، مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی، انجمن اسلامی‌مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی در بیانیه‌ای نوشتند که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منحل شده است. پس از انتشار این بیانیه گرامی‌مقدم درمقام «سخنگوی حزب اعتماد ملی» به ایلنا گفت از چنین بیانیه‌ای بی‌خبر است.
گرامی مقدم در این مورد توضیح داد: «اینکه حزب اعتماد ملی در شورای عالی شرکت داشته باشد و ادامه‌ی فعالیت بدهد، در دفتر سیاسی حزب در اوایل شهریور ماه پس از بحث و بررسی مسکوت مانده و در هفته‌ی آخر شهریور ادامه‌ی فعالیت حزب اعتماد ملی با شورای عالی اصلاح‌طلبان در دفتر سیاسی حزب مجددا مطرح و به اتفاق آرا به تصویب رسیده است.»
نماینده مجلس هفتم در نامه خود نوشت: «بدون اطلاع اعضای حزب بیانیه‌ای منتشر شد از طرف هفت حزب اصلاح طلب که اینجانب مصاحبه کردم و از صدور اطلاعیه اظهار بی اطلاعی و اعلام کردم که این اطلاعیه روند حقوقی و آیین‌نامه‌های حزب را طی نکرده است و مصاحبه‌ی اینجانب در دفاع از انسجام بخشی در وهله‌ی اول به کارکرد حزبی و در مرتبه‌ی دوم در جهت وحدت اصلاح‌طلبان بوده است. حالا اگر عضوی مخالف مصوبه‌ی دفتر سیاسی است ضمن احترام، یک نظر شخصی است و این این عضو محترم می‌تواند نظر خود را در شورای مرکزی حزب مطرح کند و اگر نظر ایشان رای آورد اینجانب به عنوان سخنگو مصوبه‌ی شورای مرکزی را اعلام خواهم کرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »