شهرداری تهران در فضای سبز شهرک اکباتان پاساژ ساخت

زیتون- دبیرشورایاری شهرک اکباتان از ساخت یک مال به نام «مگامال» در فضای سبز شهرک اکباتان از سوی شهرداری تهران خبر داد. 57
ربابه طایف تبریزی، دبیر شورایاری شهرک اکباتان به ایلنا گفت مساحت این شهرک ۲ میلیون متر مربع بوده و براساس طرح جامع و طرح تفصیلی یک دهم آن به عنوان فضای سبز دیده شده است، همچنین بین فاز ۱ و ۲ این شهرک ۱۹.۵ هکتار فضای سبز وجود دارد که یک دهم آن باید به فضای سبز اختصاص می‌یافت. درحالی که به گفته او شهرداری تهران به جای آنکه این فضارا به فضای سبز اختصاص دهد در سال ۸۵ بخش بزرگی از آن را به ساخت مگامال اختصاص داد.
ساخت این مگامال با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذار خصوصی انجام شده است. این مگامال واقع شده در شهرک ۸ طبقه بوده و ۱۶۰ هزار مترمربع زیربنا دارد.
طایف تبریزی مشکل دیگر این مال را ایجاد بارترافیکی برای ساکنین این شهرک دانست.
دبیر شورایاری شهرک اکباتان با اشاره به اینکه برداشتن دیوارهای کوی بیمه برای ساخت این مرکز باعث ایجاد ترافیک در برخی خیابان‌های شهرک شده است، افزود: در خیابان اصلی فاز ۲ که مترو ، مگامال و … در آن قرار دارند ۸ ردیف ماشین پارک می‌شود که این موضوع باعث آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهرک شده است.
طایف تبریزی اضافه کرد: « تمام طرح‌هایی که به کمیسیون ماده ۵ می‌روند پیش از شروع باید مجوز بگیرند و استعلام شورای عالی ترافیک را ارائه دهند. در حالی که هیچ یک از پروژه‌های اجرا شده در شهرک اکباتان هیچ یک از این مراحل را طی نکرده است که این موضوع مشکلاتی را برای شهرک به وجود آورده است.»
دبیر شورایاری شهرک اکباتان افزود که درآمدهای ناپایداری که شهرداری تهران از طریق تراکم‌فروشی کسب می‌کند عملا برای محیط زیست ایجاد مشکل کرده و به لحاظ مسکونی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »