سفر هفت هزار گردشگر از ۴۲ کشور جهان به شوش

زیتون- رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوش خبر از ورود هفت هزار نفر گردشگر به این شهر داد. به گفته سعید دیناوند در ۶ ماهه نخست امسال گردشگران از ۴۲ کشور جهان در سفر به شوش از آثار باستانی ، مذهبی و گردشگری منطقه دیدن کردند. choghazanbil2
شوش با آثار باستانی منحصر بفرد و ۲ اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی به بهشت گردشگران معروف است.
سعید دیناروند به ایرنا گفت سفر گردشگران خارجی به شوش در نیمه نخست امسال «با وجود گرمای هوا در منطقه نسبت به مدت زمان مشابه پارسال بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است.» بیشترین گردشگران این منطقه از کشورهای آلمان ، ایتالیا ، انگلیس ، چین ، ژاپن و روسیه بوده‌اند.
دیناروند با بیان اینکه با خنک شدن هوا در فصل های پاییز و زمستان شاهد افزایش سفر گردشگران به شوش خواهیم بود افزود:پیش بینی می شود شوش در نیمه دوم سال پذیرای تعدادی زیادی گردشگر از کشورهای مختلف جهان باشد.
سال گذشته افزون بر ۱۳ هزار گردشگر خارجی از ۴۲ کشور جهان در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش در خوزستان دیدن کردند.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه در استان خوزستان واقع است.
این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال ۱۸۹۷ میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است.
محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران تیرماه پارسال در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
شهر شوش در ۱۰۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »