نام‌نامه | ۱۸

ali-akbar-velayati-biographyha-3

علی اکبر ولایتی: وزیر خارجه جمهوری اسلامی که شانزده سال مداوم حداقل بیست پروژه در سیاست خارجی ایران را پیش برد و حتی یکی از آن سیاست ها به نتیجه نرسید. کاشف بورکینافاسو و مجمع الجزایر قمر و یکی از علاقمندان به چیزهایی که زیر پونز پنهان است. وی پزشک متخصص اطفال بود و درباره تاریخ ادبیات نیز اطلاعاتی داشت، به همین دلیل وزیرخارجه شد. وی زمانی که وزیر خارجه بود، گاهی اوقات در روزنامه ها از رفتارهای حکومت در حوزه سیاست خارجی خبردار می شد. عضو همه شوراهای مهم جمهوری اسلامی. علی اکبر ولایتی در سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ منتظر بود نخست وزیر شود و این اتفاق رخ نداد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ هم منتظر بود رئیس جمهور شود و باز هم این اتفاق نیافتاد. وی از علاقمندان هاشمی رفسنجانی است، به همین دلیل مشاور آیت الله خامنه ای شده است. وی می تواند کلیه سیاست های خارجی کشور را در عرض یک سال تبیین کند و با پنج دقیقه استدلال در همه آنها تجدید نظر کند.
20140905202721-1

محمد علی ابطحی: متولد ۱۳۳۸ در مشهد. وی از کودکی به فیلمسازی علاقه داشت و به همین دلیل وارد سیاست شد. انقلابی سابق و مدیر سابق صدا و سیما. جمله قصار: « کارهای قشنگی در آن دوران انجام دادم.» کارهای قشنگ ابطحی در آن دوران شامل این موارد است: فیلم « عصر جدید» چارلی چاپلین، مجموعه« لورل و هاردی»، « بولک و لولک». مدیرسابق امور بین الملل ارشاد. وی در آنجا با مصطفی تاج زاده و کیومرث صابری و خاتمی و تعدادی دیگر از کسانی که قرار بود اصلاح طلب بشوند، آشنا شد. سایر فعالیت ها: استعفای همزمان با خاتمی از ارشاد، همکاری همزمان با خاتمی، سفر همزمان با خاتمی، عکس همزمان با خاتمی، همیشه با خاتمی. وی پس از چند سال بی خیال خاتمی و با خیال کروبی شد و بطور تمام قد در ستاد کروبی فعال شد. وی در المپیک بورکینافاسو هنگام پرش از روی سیم خاردار مجروح شد و حکم مشاورت از خاتمی را دریافت کرد. محمد علی ابطحی اولین روحانی است که بطور تمام وقت عضو اورکات، فیسبوک، توئیتر، تلگرام، اینستاگرام، تلفنگرام و سایر فضاهای گرامی شد. میزان حضور او در فضای مجازی بیش از فضای حقیقی است. وب لاگ نویس. وی در مواردی که جلوی دوربین نیست، روحانی است. مخترع موبایل دوربین دار. کارشناس اینترنت، اس ام اس، چت و استتوس. عکاس پشت صحنه اصلاحات. وی به دلیل تقلبی بودن جنس چسب دوقلوی مورد استفاده پس از چند سال از خاتمی کنده شد. وی سالها مسئول موسسه گفتگوی ادیان بود و برای این کار از مسنجر یاهو استفاده می کرد. ابطحی از دوران کودکی علاقه عجیبی به بازی کردن با اشیاء جدید و نوظهور داشت. در سن ۱۶ سالگی انقلابی شده و در سن ۱۷ سالگی آن را ترک کرد. همکاران سابق وی یا طنزنویس شده (کیومرث صابری) یا به سوژه طنز تبدیل شدند( بقیه). ابطحی در سال ۱۳۸۸ برای گرفتن رژیم دستگیر شد و توسط یک رژیم غیردموکراتیک ۲۵ کیلو لاغر شد. وی در جریان دستگیری اعتراف کرد که هرگز ابطحی نبوده است. شعر: « یاران مخالف همه از دست شدند/ با آب هویج و بستنی مست شدند/ وبلاگ نوشتند و تلگرام زدند/ در محفل عاشقان پادکست شدند.» برخی اعترافات ابطحی: «من مدتی زندگی می کردم.»، «بسیاری افراد اشتباه می کنند، مثل بقیه.»، «من بارها در کودکی سرفه کردم.»، «من با همسرم رابطه داشتم.»، «من خیلی درد دارم، مرا ببخشید.»

angelina-jolie-hands

آنجلینا جولی: یکی از بازیگران زیبا، هنرمند، خوش هیکل، باهوش، نیکوکار و حسود هالیوود. دومین همسر براد پیت بعد از جنیفر انیستون که بعد از دو شوهر اولش با براد پیت ازدواج کرد و پس از شش سال همخانگی عاشقانه نامزد شدند و پس از دو سال نامزدی جانگداز یکی دو سال با هم زندگی کردند و از هم جدا شدند. مادرش هلندی، فرانسوی کانادایی تبار و پدرش آمریکایی بود و با یک شوهر آمریکایی ازدواج کرد و اولین فرزندش در نامیبیا به دنیا آمد، یک فرزندش اهل کامبوج، یکی اهل ویتنام و سومی زهرا اهل اتیوپی است، وی با فروش عکس های بچه هایش به یونسکو ۱۳ میلیون پول گرفت و همان ۱۳ میلیون دلار را به یونسکو کمک کرد. در سال ۲۰۱۳ کل رسانه های خبری جهان برنامه های شان را قطع کردند و اعلام کردند که انجلیناجولی قصد دارد سینه هایش را برای جلوگیری از سرطان سینه بردارد. در پی این فاجعه عده ای عزادار شدند. وی بارها به عنوان زیباترین، جذاب ترین، جینگول ترین، سکسی ترین، جیگرترین و ترین های دیگر انتخاب شده و کسی هم در این مورد مشکل خاصی نداشته است. در سال ۲۰۱۰ یک نشریه طنز طی خبری به شوخی اعلام کرد که ویکی لیکس اسناد جاسوس بودن آنجلینا را منتشر کرده است، برخی رسانه های ایرانی این خبر را جدی گرفتند و بقیه اسناد جاسوسی او را هم منتشر کردند. وی در سال ۲۰۱۶ تصمیم به طلاق از برادپیت گرفت. «انجمن جهانی خواهران منتظر» در پی این اقدام ابراز خشنودی کردند. علت طلاق: زیبا بودن ماریون کوتیار. وی پس از اینکه مطمئن شد ماریون کوتیار زیباست، به این نتیجه رسید که براد پیت خشونت طلب، عوضی، کتک بزن، معتاد به الکل است، حشیش هم می کشد و به سینما هم می رود و در زمان کودکی خودش را خیس می کرده.

84280386345545667260

علی دائی: نام یک بازیکن طولانی فوتبال ایران. خواهرزاده اش به او دائی علی و بقیه به او علی دائی می گویند. نوعی فوتبالیست که وقتی همه چیز آماده است گل نمی زند و وقتی هیچ چیز آماده نیست، گل می زند. نوعی فوتبالیست باقیمانده از دوران پارینه سنگی. اهل اردبیل. بازیکن همه تیم های داخلی و خارجی. وی دارای دست و پای طولانی بوده و در صورتی که دست و پایش به هم نپیچد می تواند از آنها استفاده کند. درکتیبه های دوران هخامنشی در موردش آمده است: « پس او شیئی مدور در راه بدید و بدان لگد همی بزد و آن برفت و از دریاها گذشت و از صحراها گذشت و از توران گذشت و به هجده متری دروازه مالدیو همی رسید و به اوت همی برفت.». از علی دائی برای کسب افتخار در شرایط کمبود افتخار استفاده شده و سپس در شرایط عصبانیت وی را به زباله دانی تاریخ پرتاب کرده اند. جواد خیابانی در فرهنگ آنندراج درباره او نوشته است: « وقتی علی دائی سه ساله بود، عمه فان باستن آشپز آژاکس بود.» و شیخ عادل الفردوسی در فرهنگ آثارالباقیه در مورد او نوشته است: «الدائی هو العمی، اشلونک اوی حاجی؟» (ترجمه: چه می کنه این علی دائی!). در تذکره الاولیاء درباره او نوشته شده: « شیخنا، در عنفوان شباب همی به شاگردی به صنعتی شریف همی شد و چون به هیات ملاعبین دربیامد، استادی بگفت: در تمام این صنعتی شریف بعد از انقلاب یک تن از کله اش بخوبی استفاده کرد و همو علی دائی بود.» آثار مشخص: وقتی توپ را خراب می کند با عصبانیت به دوربین نگاه می کند، وقتی توپ در منطقه هجده قدم به دستش می رسد به طرف نیمکت ذخیره می رود و آب می خورد، وقتی توپ در حال اوت به فاصله هفتاد متری دروازه حریف است سرش به توپ برخورد کرده و توپ گل می شود، وقتی گل می زند از دست همه فرار می کند. شاعر بزرگ، حکیم برانکو در موردش سروده است: « دائی که هوای دیدنش داشتمی/ تا توپ به هیجده قدم کاشتمی/ شوتی زد و اوت رفت و بس گریان شد/ ای کاش ذخیره اش نگه داشتمی.» علی دائی پس از ترک کردن فوتبال به سوژه کلیه عقده های ارضاء نشده دیگران تبدیل شد.

%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d9%81%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b1-1

علی اکبر رائفی پور: سخنران، نظریه پرداز شیطان پرستی و صهیونیسم، محقق کفش پاشنه بلند و اجنه، پژوهشگر عرصه آخرالزمان، متخصص رسانه های شیطانی، استراتژیست تی شرت و لباس زیر و پوشاک، کارشناس شلوار لی، متخصص فراماسونری، تحلیل گر سریال های درپیتی ترکی-آمریکایی، بررسی کننده رسانه، مدرس دانشگاه، صاحب پژوهشگاه مصاف، معروف به دکتر رائفی فر، لیسانس حسابداری با معدل ۱۰.۲۵. رکورددار سخنرانی در حین نمایش فیلم. وی بطور متوسط هر بار سه تا شش ساعت سخنرانی می کند و رابطه شلوار لی و سریال های آمریکایی و ظهور امام زمان را تبیین می کند. معرفی: « من آنتی صهیونیزم هستم.» مقاله نویس سروش نوجوان در دهه هفتاد، موسس اولین هیئت مذهبی مختلط « منتظران مهدی». کارشناس رابطه دختر بازی و عملیات استشهادی. جملات قصار: « شلوار جین باعث فشار به بیضه و عقیم شدن می شود و این هدفمند است.»، « اخیرا یک کفش پاشنه بلند طراحی کردند که یک وجب واقعا در حد یک متر پاشنه دارد و پنجه پا را تشبه می کند به جن و متاسفانه وارد مملکت ما شد.»، « واشنگتن دی سی (washington dc) برخلاف اینکه گفته می شود (dc district of columbia) است در حقیقت مخفف (David’s capital)  بود که اولی به معنی “منطقه کلمبیا” و دیگری “پایتخت داوود” است.و داوود پادشاه بنی اسرائیل بود.»، « بلو جین یا جن آبی راز هفتم از ۱۳ راز صهیونیست هاست.»، « آقای “لاوی” از یهودیان و صهیونیستهای  متنفذ در صنعت پوشاک بود که توانست این لباس “لباس جین” را عملا جهانی کند.»، « بسیاری از تی شرت ها نقش و اعداد شیطان پرستی دارد.»، « آمریکایی ها ابجد نام “گور باچوف ” را معادل ۶۶۶ محاسبه کردند و مطابق با کتاب مکاشفات یوحنا او را شیطان دانستند.»، « قول می دهم تا در باره پوشاک یک سخنرانی مفصل نمایم و از دستهای پنهان داخلی در صنعت پوشاک پرده بر دارم.»، « تشکیک در وجود دختری سه ساله امام حسین به نام رقیه کار استکبار جهانی است تا شیعیان از دولت سوریه دفاع نکنند.»، « فاجعه منا شبیه فیلم زامبی ها اجرا شده است.»، « نگران توافق هسته ای نیستیم چون ظهور نزدیک است.»، « مایکل جکسون و بن لادن و صدام حسین زنده هستند و مسیح دروغین وقتی ظهور کند، می خواهد با نشان دادن آنها معجزه خودش را نشان بدهد.»، « آفر گوگل برای زامبی ها آخرالزمان است که توسط این ملعون ها طراحی شده است.». تجربه خواب آلود: « در یکی از سخنرانیها گفتم امام زمان از ما به ظهور مشتاق تر است، بعد از مراسم در خانه شک کردم نکند اشتباه کردم، خوابم برد. دیدم پرنده ای آمده داخل خانه نمی تواند راه بیرون را پیدا کند. و به همین خاطر خونین و زخمی شده بود. سعی کردم شیشه را بشکنم. در آن حال صدایی در گوشم پیچید که میل ما به ظهور از این پرنده بیشتر است. بعدا که بیدار شدم مثل دیوانه ها گریه می کردم. خدا شاهده نمی دانید آن پرنده خودش را چطور به شیشه می زد.». وی تفاوت میان اعداد را نمی داند: « زکزاکی اولین شیعه نیجریه است که در ایران درس حوزه خواند و به نیجریه برگشت و به شیعیان گفت خون رایگان بدهید. همین باعث شد ۲۵ میلیون نیجریه ای شیعه بشوند.»( حمعیت شیعیان نیجریه بین هفت تا ده میلیون نفر است.)، « چینی ها بابت دوازده ساعت کار در روز ۲۰ تا ۲۸ دلار در ماه حقوق می گیرند.»( درآمد متوسط چینی ها ۷۰۰ دلار در ماه است.) « فیلمنامه جومونگ را دو فرانسوی یهودی نوشتند.» ( نویسندگان سریال جومونگ جانگ هیونگ سو و جوی وان کیو دو نویسنده سرشناس کره ای هستند.»

نام‌نامه های قبلی را اینجا بخوانید:

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

8 پاسخ

  1. کارت حرف نداره عمو ابی فقط دلم میخواد چاشنی طنز رو قوی تر ببینم هرچی که تو چنته داری بریز بیرون که دارم حال میکنم با نام نامه هات سر سبز و خرم باشی

  2. جناب نبوی
    رائفی پور را تمام نکنید چون باندازه کافی مطلب دارد و شاید حتی یک کتاب هم بشود از دلش در آورد

  3. .جمله ی قصار علی اکبر ولایتی.
    زمانی که جلوی دوربین تلویزیون ، مابین صحبت هایش ـ که همیشه از هر ده جمله نُه جمله را فراموش می کند ـ می خواست یک بیت شعر بعنوان مثال بیاورد که فقط مصرع دومش را بزبان آورد و مصرع اول را ده دقیقه طول کشید تا به کمک مجری بالاخره چنین خواند : “رِواق منظر چشم من آشیانه ی توست” . در این هنگام مجری برنامه از او پرسید که آیا رِواق صحیح است یا رَواق؟ و استاد چنین جمله ی قصاری را بیان فرمودند : “رِواق ، رَواق ، رُواق. هیچیک با دیگری هیچ فرقی ندارد. هر سه صحیح است”.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »