مکارم شیرازی: وزارت ارشاد اجرای کنسرت را واجب‌ترین واجبات خود می‌داند

زیتون– ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، درباره سیاست‌های وزارت ارشاد دولت روحانی گفت که تصور می‌کند این وزارت‌خانه گرفتار «یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده» و گمان می کند این کارها به نفع دولت است، در حالی که «آثار سوءاش روز به روز آشکارتر می‌شود.» n00081213-b
مکارم شیرازی پس از برگزاری یک کنسرت موسیقی، مدیرکل اداره ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به این جریان از وی توضیح خواست. توضیحاتی که براساس نوشته پایگاه اطلاع رسانی مکارم شیرازی «قانع کننده نبود.»
مکارم شیرازی در این دیدار گفت: «گویا وزارت ارشاد اجرای کنسرت را در همه شهرها و حتی در قم که قداست خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست با آن حواشیِ زننده از واجب‌ترین واجبات خود می‌شمرد که این همه روی آن پافشاری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و توجه ندارند که این کار موجب تضعیف دولت و فاصله گرفتن از مراجع دینی و آثار نامطلوب در برنامه‌های آینده خواهد داشت.»
به گفته این مرجع تقلید «اگر بنا است برنامه‌هایی برای شادی جوانان اجرا شود، باید با هماهنگی خبرگان از حوزه علمیه برنامه‌هایی خالی از هرگونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامی تنظیم کرد، نه اینکه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌های غربی افتاد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. آقای مکارم (بنا به این گزارش) گفته است «گویا وزارت ارشاد اجرای کنسرت را در همه شهرها و حتی در قم که قداست خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست با آن حواشیِ زننده از واجب‌ترین واجبات خود می‌شمرد»!
    آیا وزارت ارشاد چنین عقیده و نظری دارد؟ یا آقای مرجع تقلید تهمت میزند؟ چه تقوایی دارند !
    در این حدود ۳۸ سال با سؤاستفاده از امکانات حکومتی و ملی کم جنایت و فساد و غارت شده و میشود ؟ چرا صدای مکارم و مانند ایشان در نیامد و نمی آید ؟ مسئله همین کنسرت است ؟
    نمی توان باور کرد که اینها به خدا و قیامت عقیده دارند و خدا را ناظر بر رفتار خود میدانند.

  2. حق با مکارم است ، تمام تشکیلات حکومتی باید در فکر روضه خوانی و برکزاری دعای کمیل باشند و سه شنبه ها هم پرسنل را ببرند مسجد جمکران !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »