وزارت اطلاعات صلاحیت ده‌ها مقام دوتابعیتی را رد کرد

طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها رد شد

زیتون- طرح تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی‌، دارندگان گرین کارت و اقامت طولانی مدت در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس رد شد. جلسه‌ای که وزیر اطلاعات نیز در آن حضور داشت و خبر از آن داد که این وزارت‌خانه در بیش از ۷۰ استعلام، صلاحیت افرادی را که درباره تابعیت آن‌ها تردید وجود داشت، رد کرده است.
حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت در این زمینه نیاز به «طرح جامعی» است تا «از ورود دارندگان تابعیت مضاعف به مسئولیت و مدیریت» جلوگیری شود. براساس این طرح قرار بود وضعیت مدیران ارشد و مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی بررسی شود.images-1
سخن‌گوی کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد در این جلسه محمود علوی، وزیر اطلاعات، نیز حضور داشت. او در این جلسه گفته بود به کسانی که «بعد از کسب مسئولیت اقدام به دریافت تابعیت مضاعف و یا گرین کارت کرده‌اند، گفته شده که بین مسئولیت و تابعیت دوگانه و گرین کارت یکی را انتخاب کنند.» وزیر اطلاعات همچنین اضافه کرد: «اگر مسئولان تابعیت مضاعف و گرین‌کارت و اقامت بگیرند، به مقام مافوق آنان گفته می‌شود که ادامه مسئولیت آنها امکان‌پذیر نیست.»
شهریورماه امسال نیز ناصر سراج٬ رییس سازمان بازرسی کل کشور، خواستار اخراج کارکنان دوتابعیتی از دستگاه‌‎های اجرایی شده بود.
از زمان روی کار آمدن دولت روحانی، بحث حضور افراد «دو تابعیتی» در میان مدیران و مسئولان ارشد دولت، موجب انتقاد اصول‌گرایان شده است. آن‌ها وجود چنین افرادی در سطح مدیران حکومتی را از راه‌های «نفوذ» می‌دانند.
عبدالرسول دری اصفهانی٬ یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، از جمله افراد متهم به «جاسوسی» است که به گفته اصول‌گرایان دارای «تابعیت مضاعف» است٬ مساله‌ای که از سوی حمید بعیدی‌نژاد، دیگر عضو تیم مذاکره کننده، رد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزارت اطلاعات صلاحیت ده‌ها مقام دوتابعیتی را رد کرد

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »