استعفای وزیر ارشاد نه تایید شد و نه تکذیب

زیتون- حسام‌الدین آشنا٬ مشاور فرهنگی حسن روحانی، در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم پیرامون شایعه‌ استعفای وزیر ارشاد و امکان معرفی او به عنوان جایگزین جنتی، گفت این مسایل را «نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.»
آشنا به تسنیم گفت اگر مساله استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد صحت داشته باشد «با شروع هفته به این موضوع رسیدگی می‌شود و رئیس‌جمهور نیز به تازگی از سفر بازگشته است.» مشاور فرهنگی رییس‌ جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر معرفی وی به عنوان جانشین علی جنتی نیز گفت: «این موضوع را هم نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.» untitled
آشنا که از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما است، چند ماه پیش و زمان استعفای محمد سرافراز، رییس سازنان صدا و سیما نیز واکنش مشابهی داشت.
شایعه استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد، به نوشته وب سایت مشرق نیوز، نزدیک به سپاه پاسداران، حدود یک ماه است که در بر سر زبان‌ها افتاده و در روز‌های اخیر نیز «براساس شنیده‌ها دارد رنگ واقعیت یه خود می‌گیرد.»
عملکرد وزارت ارشاد دولت یازدهم در سال‌های گذشته مورد انتقاد نیروهای مختلف سیاسی بود. از یک سو منتقدان دولت، از عقب‌نشینی‌های پی در پی این وزارت خانه خشمگین هستند؛ از سوی دیگر مخالفان دولت سیاست‌های فرهنگی این وزارت‌خانه را در راستای «تهاجم فرهنگی ازیابی» می‌کنند.
هفته گذشته عباس دانشی، مدیرکل سابق اداره ارشاد استان قم، در پی اعتراض مراجع تقلید و فشار اصول‌گرایان – به دلیل برگزاری کنسرت در قم – مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد. پس از اعلام پذیرش استعفای مدیرکل ارشاد استان قم از سوی علی جنتی٬ برخی رسانه‌های اصول‌گرا خبر از «استعفا» یا «برکناری» وزیر ارشاد داده‌اند.
حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، پیش از این در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود: «این مطلب را قویا تکذیب می‌کنم. نه بحث کناره‌گیری و نه استعفا و نه حتی برکناری وزیر ارشاد مطرح بوده است.» او اضافه کرده بود «هیچ فشار و پیگیری برای استعفا و برکناری مطرح نیست» و «شخص رییس جمهوری همواره تاکید می‌کند که باید یکسری مسایل و ملاحظات مدنظر قرار گیرد» تا «ارتباط خوب دولت با علما، حوزه علمیه و مراجع» خدشه‌دار نشود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »