افشای ابعاد جدیدی از فساد شهرداری

زیتون- رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، گفت بحث واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران «حاشیه‌ای» و برای «منحرف کردن افکار عمومی از گزارش صورت های مالی تلفیقی سال ۹۰ شهرداری تهران» است که «در هر بند آن ده ها میلیارد تومان خطا و انحراف» وجود دارد.
عضو شورای شهر تهران به ایسنا گفت پیرامون «تخلف شهرداری از بودجه مصوبه» شورای شهر تهران «گزارش اولیه توسط حسابرس در ۴۰۰ صفحه اشکال و انحراف تنظیم شده بود که به دنبال جلسات متعدد با شهرداری و کمیسیون برنامه و بودجه و ارائه مدارک و مستندات لازم توسط شهرداری، نهایتا به ۶۹ صفحه کاهش یافت.» به گفته او شهرداری برای ایرادهای این ۶۹ صفحه «دیگر پاسخی ندارد و هیچ دفاعی نیز نمی‌تواند بکند. این در حالی است که گزارش صورت های مالی تلفیقی شهرداری تهران در سال ۸۹ مشروط بوده اما یک سال بعد با دو پله تنزل به غیرقابل اظهار نظر تبدیل شده است.» او اضافه کرد گزارش این تخلف‌ها را به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده، چرا که «ساختار موجود در شورا و شهرداری تهران قصد اصلاح این خطاها را ندارد.» 1461834797269_635692809094826733-th3
حافظی گفت شورای دوم شهر تهران در مصوبه‌ای به شهردار در زمینه واگذاری املاک با تخفیف اختیارهایی داده و شهردار نیز «اعطای تخفیف تا ۵۰ درصد را برای خود لحاظ کرده و براین مبنا نیز نسبت به واگذاری املاک اقدام نموده است.» به گفته او هرچند شهردار تهران «از اجرای مُرّ قانون سخن می‌گوید»، اما سوال این است که «آیا شهردار اجازه داشته است که این میزان تخفیف را اعمال کند».
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد در واگذاری برخی از املاک به تعاونی‌ها «تخلفاتی» رخ داده، برای نمونه «مدیران وارداتی شهرداری که کمتر از ۵ سال سابقه حضور در این نهاد را دارند، از تخفیف‌های تعاونی ها بهره مند شده اند، همچنین تعدادی از تحویل گیرندگان ملک از شهرداری کسانی هستند که در شهرداری تهران فعالیت نمی‌کنند.»
حافظی با بیان اینکه واگذاری این املاک غیرقابل انکار است، افزود لیست املاک منتشر شده محرمانه نبودند. این عضو شورای شهر تهران در مورد بازداشت مدیر مسئول سایت معماری نیوز نیز گفت یاشار سلطانی «در حالی این لیست را منتشر کرد که مهر محرمانه نداشته و حال قوه قضاییه باید افکار عمومی را نسبت به پرونده او اقناع کند. پرونده وی باید در دادگاه مطبوعات بررسی شود، مگر این‌که وی اتهام دیگری داشته باشد که در این صورت باید برای تنویر افکار عمومی این موضوع شفاف‌سازی شود.»
حافظی از قوه قضاییه خواست تا اتهام یاشار سلطانی را اعلام کنند تا افکار عمومی در جریان قرار گیرد، اگر اتهام وی تنها بخاطر انتشار لیست املاک باشد، این اتهام امنیتی نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »