شهردار تهران: انتشار یک نامه‌ راهی برای سوءاستفاده دشمنان باز کرد

زیتون– محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، امروز در صحن علنی شورای شهر حاضر شد تا درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران به اعضای شورا توضیح دهد. پرونده‌ای که به گفته شهردار تهران باعث «نگرانی برای دلسوزان» شد و «راهی برای سواستفاده دشمنان به ویژه بدخواهان» باز کرد.
قالیباف با تاکید بر گستردگی سازمان شهرداری، گفت: «زمانی که به سابقه عملکرد شهرداری رجوع کردم انضباط مالی به شکل مورد نظر وجود نداشت». شهردار تهران اضافه کرد اقدامات دوران مدیریت او برای «ثبت و ضبط تصمیم‌گیری‌ها» برای «شفاف‌سازی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و تبعیض» است.177203_469
به گفته قالیباف بازرسی کل کشور به طور متوسط سالانه ۴۰ تیم بازرسی را به صورت موردی و دوره‌ای به شهرداری تهران می‌فرستد. او درباره ماجرای واگذاری املاک شهرداری تهران توضیح داد کمتر از یک سال پیش یک تیم بازرسی سازمان املاک شهرداری را مورد بازرسی قرار داد که گزارشی ۱۸ بندی تدوین کرد و در یکی از بندهای آن نسبت به املاک تذکر داد.
شهردار تهران در این جلسه گفت متنی که به عنوان گزارش سازمان بازسی کل کشور منتشر شد،‌ در واقع «نامه یکی از کارکنان بازرسی برای جمع‌آوری اطلاعات است». به گفته او در این نامه نام افرادی آمده و مطالب به آن‌ها نسبت داده شده که «درست نیست.»
قالیباف گفت: «اعلام جرم دادستان در واگذاری‌های انفرادی هم جای بحث دارد؛ ۴۵ مورد تخلف صورت گرفته که آنها هم شکلی و تخلف از آیین نامه است. یعنی در مجموع ۲۷ هزار و ۶۰۰ واگذاری، ۴۵ تخلف صورت گرفته که جرم هم نبوده و ۳۶ مورد از آنها از همان روز با اعلام کتبی متوقف شده است.»
شهردار تهران در پایان افزود: «در بخشی هم که اعلام شده بود؛ ۱۵۰ نفر تخفیف بیش از اندازه گرفتند، مشخص شد ۱۹ مورد بیش از دستور العمل بوده که سریعاً در مورد آنها نیز اقدام شده بود و چون قرار بود درصدها به تومان بازگردند؛ برخی اتفاقات بد بیان شد و انعکاس آن نامه منصفانه نبود. همچنین هیچ‌کدام از اعضای شورای اسلامی شهر از امتیاز مسکن و واگذاری املاک برخوردار نشده‌اند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »