تعویق دادگاه هفت عضو حزب مشارکت

زیتون– یکی از وکلای مدافع هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت دادگاه این هفت نفر امروز ضمن موافقت با درخواست استمهال، به زمان دیگری موکول شد. آذر منصوری، یکی از متهمان، در کانال تلگرام خود نوشت دلیل به تعویق افتادن دادگاه این مساله بود که همه متهمان به پرونده دسترسی نداشتند.

img_0547

حجت کرمانی به ایلنا گفت محمدرضا خاتمی، محمد نعیمی‌پور، محسن صفایی فراهانی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی، علی شکوری‌راد و آذر منصوری همراه با وکلای خود امروز در دادگاه حاضر شدند و «به دلیل عدم مطالعه کامل پرونده» درخواست استمهال خود را به دادگاه ارائه دادند که «این درخواست با موافقت روبه‌رو شد».

کرمانی گفت «جلسه بعدی دادگاه در زمان دیگری تشکیل می‌شود، اما تاریخ دقیق این جلسه را اعلام نکرد». با این حال آذر منصوری نوشت جلسه بعدی دادگاه روز چهاردهم آذرماه تشکیل خواهد شد.

اتهام‌های این هفت عضو شورای مرکزی حزب مشارکت «اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی» اعلام شده است. جبهه مشارکت ایران اسلامی پس از اعتراض‌های سال ۸۸ به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، از سوی قوه قضاییه منحل شد.

این هفت عضو حزب مشارکت پیش از برگزاری دادگاه در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از مواردی چون ورود سپاه پاسداران به «امور امنیتی»، بازجویی فعالان سیاسی «در مراکز غیررسمی و غیرقانونی»، «امنیتی کردن پرونده‌ها»، و «غیرعلنی کردن بدون ضرورت دادگاه‌ها»، خواستار نظارت بر دادگاه‌ها و اصلاح قوانین شدند.

آن‌ها نوشته بودند که اتهام‌های‌شان «مبتنی بر مصاحبه‌ها، شرکت در مجالس (حتی مراسم ختم) و اظهارنظرهای سیاسی» است، اما پرونده تحت عنوان «امنیتی» طبقه‌بندی شده است. این هفت نفر اضافه کرده بودند که به اتهام عضویت در حزب جبهه مشارکت محاکمه می‌شوند، در حالی که «هر عقل سلیمی می‌پذیرد» اتهام‌های آن‌ها امنیتی نیست، اما چون اتهامشان در تعاریف ذکر شده در قانون جرم سیاسی نمی‌گنجد، جرم سیاسی محسوب نمی‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »