تلاش پلیس امنیت اماکن برای جمع آوری اطلاعات مسافران پاسارگاد

زیتون- انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری در ایران در بخشنامه‌ای با قید «خیلی فوری» از اعضای این انجمن خواست تا اسم و مشخصات افرادی را که از تاریخ ۲۴ مهرماه تا دهم آبان به شهر شیراز سفر کرده‌اند به این انجمن ارائه دهند.
در این بخشنامه آمده است که هدف از این کار ارائه مشخصات این مسافران به «پلیس امنیت اماکن» است.d83cddda-202f-4d64-ad3d-393ec77f5669_cx1_cy27_cw99_w610_r1_s_r1
در وب‌سایت انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی آمده است که «پلیس امنیت اماکن» به دنبال افرادی است که «در قالب تورهای داخلی از تاریخ ۲۴/۷ تا ۱۰/۸ به شیراز سفر کرده‌اند.» این بخشنامه مشخص نمی کند که این اطلاعات به چه منظوری جمع آوری می شود.
دادستان شیراز دوشنبه دهم آبان از دستگیری برگزارکنندگان تجمع روز کوروش خبر داده و گفته بود که «برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و وفق مقررات برخورد قضایی لازم با آنها صورت خواهد گرفت.»
برخی از شهروندان ایرانی هفتم آبان‌ماه را روز کوروش نام‌گذاری کرده و چند سالی است که گروه‌هایی از مردم در چنین روزی در پاسارگاد جمع می‌شوند. امسال اما اخبار غیر رسمی حاکی از آن بود که برگزاری تورهای گردشگی برای پاسارگاد در بازه زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ممنوع شده است. با این وجود هزاران نفر برای بزرگداشت این روز در این محل تجمع کردند.
این بخشنامه با قید «خیلی فوری» خطاب به مدیران «شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی» در سراسر ایران ارسال شده و امضای رئیس هیئت مدیره این انجمن یعنی محمدحسن کرمانی را بر خود دارد.
تجمع روز کوروش اعتراض حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه در قم، را نیز به دنبال داشت که با انتقاد از حضور هزاران تن در کنار آرامگاه کوروش در پاسارگاد گفت که چطور این افراد می‌توانند شعارهایی را که برای رهبر جمهوری اسلامی سر داده می‌شود سر دهند و «باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »