علی مطهری: اصرار رهبری بر حصر، جلوی دخالت برای حل مسئله را گرفته

زیتون- علی مطهری، نایب رییس مجلس، گفت «ادامه حصر خانگی» میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی «بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است.» به گفته او نمایندگان مجلس «گاهی نظر خود را درباره رفع حصر اعلام می‌کنند»، اما «اینکه در عمل چقدر تاثیر داشته باشد به تصمیم مقامات عالی بستگی دارد.»

مطهری اضافه کرد که ممکن است شورای عالی امنیت ملی «در دوره‌ای که کشور با آشوب مواجه است شورا برای مدت محدودی آشوب را آرام کند»، اما «ادامه حصر خانگی بدون حکم قضایی قانونی نیست و شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند جای قوه قضائیه را بگیرد.»org-z1478704464abaa946a6ec5d589b22314f7c59aef437318afaf
به گفته این نماینده مجلس نکته مهم این است که چون «نظر مقام رهبری» بر ادامه حصر «رهبران جنبش سبز» است سایر مقامات به این موضوع وارد نمی‌شوند.

نایب رییس دوم مجلس گفت روحانی تاکنون چندین بار با آیت‌الله خامنه‌ای درباره مساله حصر و همچنین ممنوع‌التصویری محمد خاتمی صحبت کرده است. مطهری اما اشاره‌ای به پاسخ رهبر ایران یا نتیجه جلسه نکرد. او همچنین به انتقاد از «خط قرمزهای مصنوعی» مانند «حصر خانگی و ممنوع‌التصویری» پرداخت و گفت: «شاهد این هستیم که انتقاد از قوه قضائیه کشور ما با برخورد مواجه می‌شود و کمتر رسانه‌ای جرات دارد از قوه قضائیه انتقاد کند.»
مطهری با اشاره به این‌که سخنان اخیر حسن روحانی و پاسخ صادق لاریجانی به رییس جمهور، گفت: «پاسخ رییس قوه قضائیه پاسخ قابل قبولی نبود. ایشان گفتند آزادی بیان در حد معقول و منطقی وجود دارد. در حالی که اینطور نیست و هر رسانه‌ای درباره خطوط قرمز مصنوعی صحبت کند با او برخورد می شود.»

نایب رییس دوم مجلس با اشاره به نامه ۱۷ نماینده مجلس به رییس قوه قضاییه درباره پرونده نرگس محمدی گفت: «بین جرم و مجازات ایشان تناسبی وجود ندارد و لازم است توضیحی در این رابطه داده شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. کشور متعلق به امام زمان است و رهبری هم نایب برحق آن امام همام و ملت ایران وسایر ملل عالم هم موالی رهبر البته فرزانه . در این مقام چه جای دم زدن از قانون اساسی !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »