حذف پیشنهاد پیشنهاد منع ورود مسلمانان به آمریکا از سایت ترامپ

هشدار دیده‌بان حقوق بشر به رییس جمهوری جدید آمریکا

زیتون- به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دیده بان حقوق بشر از ترامپ خواست شعارهای انتخاباتی خود را کنار بگذارد. شعارهایی که به عقیده این سازمان «بسیاری از تعهدات اساسی ایالات متحده در زمینه حقوق بشر را رد می‌کند.»
دیده‌بان حقوق‌بشر همچنین از رییس جمهور منتخب آمریکا خواست حقوق بشر را محور سیاست‌های داخلی و خارجی خود قرار دهد.trump-mo-m_0
امروز سخنان دونالد ترامپ و پیشنهاد او برای منع ورود مسلمانان به آمریکا از سایت ترامپ حذف شد. رییس جمهور منتخب آمریکا پاییز سال گذشته خواستار توفق کامل ورود مسلمانان به این کشور شده بود. او بعدها پیشنهاد داد «ورود افراد از کشورای مرتبط با تروریسم» به آمریکا ممنوع شود.
در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر به نقل از کنث روث، مدیر اجرایی این سازمان آمده است که دونالد ترامپ «با مبارزه‌ای که وجه مشخصه آن زن‌ستیزی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی بود راهی به سوی کاخ سفید یافت اما این راه به زمامداری موفقیت آمیز منتهی نمی‌شود». به گفته روث رییس‌ جمهور منتخب آمریکا باید این کشور را به شیوه‌ای رهبری کند که «متضمن رعایت و پیشبرد موازین حقوق بشر برای همگان باشد.»
ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی از استفاده از انواعی از «شکنجه» برای کسب اطلاعات از متهمان به اقدام‌های «تروریستی» حمایت کرد و وعده داد که زندان گوانتانامو را حفظ خواهد کرد.
در بیانیه سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر آمده است که ترامپ «هنگام آغاز دوره ریاست جمهوری خود در ژانویه سال آینده، وارث چالش‌های عظیم حقوق بشری در داخل و خارج از ایالات متحده خواهد بود»، مواردی نظیر «تعیین نقش» آمریکا در درگیری‌هایی که در آن‌ها «نابودی گسترده زندگی غیرنظامیان به هنجار رایج تبدیل شده، چه این وضعیت به سوریه ارتباط داشته باشد، چه عراق، افغانستان یا یمن.»
دیده‌بان حقوق بشر هشدار داده است که «اگر دولت شما گهگاه موازین حقوق بشر را نادیده بگیرد دیگر نمی‌توانید کشورهای دیگر را برای رعایت حقوق بشر تحت فشار قرار دهید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

حذف پیشنهاد پیشنهاد منع ورود مسلمانان به آمریکا از سایت ترامپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »