محکومیت متهمان پرونده مدلینگ شیراز به ۳۷۹ ماه حبس

زیتون- شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری شیراز دوازده متهم پرونده «مدلینگ شیراز» را در مجموع به ۳۷۹ ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور و اشتغال به برخی مشاغل محکوم کرد.
این پرونده ۱۲ متهم داشت که هشت نفر آنان زن و چهار نفر دیگر مرد بودند.18322621071150212271051501134154342194109
محمود طراوت‌روی، وکیل تعدادی از متهم‌های این پرونده به ایلنا گفت این دوازده به اتهام «فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی، تشویق و ترغیب مردم جامعه اسلامی به فساد و فحشا، برگزاری نمایشگاه لباس از طریق ارائه مدل‌های غربی، مانکن شدن و تبلیغ فرهنگ برهنگی غرب» محاکمه شدند.
به گفته طراوت‌روی «متهم‌های این پرونده به ۵ ماه تا ۶ سال حبس محکوم شده‌اند. دو تن از آن‌ها به پنج سال حبس و منع از اشتغال به کار تولید و طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت ۲ سال از پایان دوران حبس محکوم شده‌اند.»
طراوت‌روی اضافه کرد: «یکی دیگر از متهمین مرد این پرونده، به ۶ سال حبس و انفصال خدمات عمومی و دولتی (هر پست و حرفه‌ای که وزارت ارشاد به او بدهد) و منع از حرفه خبرنگاری و آنچه که به حرفه خبرنگاری مربوط می‌شود و منع از اشتغال به سردبیری مجله و آنچه به مطبوعات رایج کشور مربوط می‌شود به مدت دو سال پس از پایان دوران حبس محکوم شده است.» او گفت یکی از زنان متهم در پرونده به یک سال حبس، زن و شوهری هر یک به هشت ماه زندان و «منع از اشتغال در کار تولید و طراحی لباس و کار در آتلیه عکاسی برای مدت دو سال پس از پایان حبس» محکوم شدند. سه تن از متهمان زن پرونده نیز هر یک به چهار سال زندان و «منع از اشتغال به کار طراحی و تولید لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال پس از پایان دوران حبس» محکوم شدند. حکم یکی از زنان متهم در پرونده نیز شش ماه زندان و «منع از اشتغال و کار تولید، طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال از حبس» است. متهم زن دیگری علاوه بر پنج ماه زندان به «منع از کار طراحی و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال از اتمام دوران حبس» محکوم شده و یکی از مردان متهم در پرونده نیز حکم «منع از اشتغال به حرفه عکاسی به مدت دو سال از پایان دوران حبس» و دو سال زندان دریافت کرد. تمام متهمان نیز تا دو سال پس از پایان حبس نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »