وزارت ارشاد احراز هویت مدیران کانال‌های تلگرامی را آغاز کرد

زیتون– مرتضی موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای احراز هویت صاحبان کانال‌های تلگرامی خبر داد.
شورای عالی فضای مجازی پیش از این مصوبه‌ای برای احراز هویت مدیران کانال‌های تلگرامی با بیش از پنج هزار عضو داشت.
موسویان به مهر گفت در حل حاضر سامانه‌ای برای اینستاگرام آماده شده و «برای شبکه اجتماعی تلگرام هم، یک “ربات” در حال نوشتن است تا فردی که اظهار می‌کند کانالی متعلق به اوست، اعتبارسنجی شود». به گفته موسویان «این کار به معنای ثبت اعتبار است نه صدور مجوز. در واقع ما هویت دارنده کانال را ثبت می‌کنیم و از او، زمینه فعالیت کانالش را می‌پرسیم که بعد بتوانیم آن را معرفی کنیم.»
رییس مرکز اطلاعات و فناوری وزارت ارشاد گفت طبق مصوبه شورای عای فضای مجازی «هویت کسانی که ۵۰۰۰ فالوئر در کانال‌شان دارند، الزاما باید به ثبت برسد»، هرچند به گفته او« کانال‌هایی هم که کمتر از این تعداد فالوئر دارند، می‌توانند کانالشان را به ثبت برسانند و هیچگونه مانعی برای این کار وجود ندارد.»
معاون وزیر ارشاد اضافه کرد در صورت خودداری ادمین کانال‌های تلگرام با بیش از ۵هزار فالوئر، آن کانال‌های «غیرقانونی» اعلام می‌شوند و در این صورت «ضابطین قضایی این حق را دارند که جلوی فعالیت آنها را بگیرند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »