پیشنهاد نایب رییس مجلس: توییتر و فیس‌بوک از فیلتر خارج شوند

زیتون– علی مطهری، نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم در مورد فیلتر توییتر و فیس‌بوک مربوط به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ است، گفت که این تصمیم باید مورد بازنگری قرار گیرد.
او با اشاره به اینکه رهبر جمهوری اسلامی، رییس جمهوری و بسیاری از اعضای کابینه در این شبکه‌ها عضویت دارند خواست تا فیلتر برای همه مردم برداشته شود.

به گفته علی مطهری قوه قضاییه نیز نمی‌تواند بیش از این بر لزوم فیلتر بودن توئیتر پافشاری کند زیرا متولی این تصمیم گیری کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای است. نایب رییس مجلس تاکید کرد که مقام قضایی رأسا نمی‌تواند ممنوعیت این شبکه‌ها را اعلام کند و صرفا می‌تواند و باید به شکایت‌ها رسیدگی کند. لذا این استدلال که «با توجه به نقشی که شبکه اجتماعی توئیتر در فتنه سال ۸۸ داشته، این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نمی‌شود» قابل قبول نیست چون آن شرایط از بین رفته است.

نایب رییس مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت افزود که احکامی نظیر این فیلتر کردن‌ها یا قوانینی مانند قانون ممنوعیت ماهواره باید مجددا بررسی شود. زیرا فلسفه صدور این احکام یا وضع این قوانین شرایط خاص بوده و اکنون که آن شرایط از بین رفته است.

او هم‌چنین برای مرتفع شدن نگرانی قوه قضاییه پیشنهاد داد که شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی داخلی زودتر راه اندازی شود و در اختیار قرار گرفتن خدمات شبکه‌های داخلی با سرعت بسیار زیاد و ارزان قیمت باعث شود که مردم به شبکه‌های اجتماعی خارجی مراجعه نکنند یا کمتر مراجعه کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »