سخنگوی شورای نگهبان: زنان نیز می‌توانند برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند

زیتون- عباس‌علی کدخدای، سخن‌گوی شورای نگهبان، در نشست خبری خود گفت که گرچه هنوز «تکلیف بررسی حقوقی واژه رجل سیاسی» در شورای نگهبان مشخص نیست، اما زن‌ها می‌توانند برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شوند.
شورای نگهبان واژه «رجل سیاسی» را که در قانون اساسی آمده، به «مردان» تفسیر کرده و صلاحیت زنانی را که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ می‌کنند، رد کرده است.
این شورا بیستم آبان ماه از «صاحب‌نظران و مردم» دعوت کرد تا نظرات خود را درباره «رجل سیاسی- مذهبی» را اعلام کنند. این فراخوان باعث شد برخی شخصیت‌ها نظیر اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخص مصلت نظام، و شهین‌دخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، اعلام کنند با تعاریف امروزی زنان نیز شامل تعریف «رجل سیاسی» می‌شوند.
بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی ایران رییس‌جمهور باید از «رجال مذهبی و سیاسی» انتخابات شود. تا کنون شورای نگهبان صلاحیت هیچ زنی را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، تایید نکرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. زنان میتوانند نامزد شوند و شورای نگهبان انان را احراز نفرماید ، مگر اینکه فقهای مادام العمر شورا با استفاده از ابزار کارسازی که امامشان تحت عنوان عنصر زمان و مکان در اختیار گذاشت تفسیر خود را تغییر داده و اعلام کنند ، استفتا از ولی امر هم کارساز است و موجب قرب بیشتر !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »