دادستان کل کشور: ۲ چیز قضات را تهدید می‌کند؛ پول و مسائل جنسی

زیتون– محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، گفت در حال حاضر «دو چیز» قضات را تهید می‌‌کند: «یکی پول و دیگری مسایل جنسی» و به همین دلیل «شخصیت قاضی اقتضا می‌کند این محدودیت‌ها را بپذیرد.»
به گفته دادستان کشور قوه قضاییه امروز «به‌ شدت نیازمند قضات سالم، متدین و انقلابی» است.
به گزارش ایسنا، منتطری امروز گفت: ««ما قضاتی را داریم که بعد از چند سال وارد وادی فساد شده‌اند.» او با اشاره به این‌که «قضاوت شغل نیست»، خطاب به کارآموزان قضایی گفت: «شما از جایگاهی برخوردارید و مسئولیتی را انتخاب کردید که این مسئولیت لوازمی دارد و از جمله لوازم این مسئولیت محدودیت هاست. جایگاه قضاوت یعنی اینکه شما باید بپذیرید که باید در بخش‌های مختلف محدودیت دارید. در خیابان که می روید با هر کسی حرکت نکنید و لباس پوشیدنتان مشخص باشد. یکی از شاخص های قضاوت، شخصیت است.»
دادستان کل کشور همچنین خواست تا قاضی زمانی که خسته و گرسنه است حکم ندهد.
منتظری انتقادها از قوه قضاییه را کار «اتاق فکر انگلیسی علیه نظام جمهوری اسلامی» دانست و گفت که آن‌ها «قوه قضائیه را هدف قرار گرفته‌اند و به دنبال تضعیف و عدم استقلال قوه قضائیه و این استراتژی دشمن است.» به گفته منتظری «قوه قضائیه سیبل دشمن قرار گرفته است و نشانه های زیادی برای این ماجرا وجود دارد و آنچه دشمن می خواهد، همان تضعیف قوه قضائیه است، البته ما مدعی معصوم بودن دستگاه قضا نیستیم، اما معتقدیم که از سالم‌ترین‌ها هستیم.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. پس از پیروزی انقلاب تنها قشری از مستخدمان دولتی که از اعتراض مردم مصون ماندند قضات دادگستری بودند ، چرا که الودگی مالی و جنسی نداشتند به صورتی که مرحوم ایت الله موسوی اردبیلی در یکی از مراسم تحلیف قضات جدید خطاب به آنان گفته بودند که الگوی شما باید قضات زمان شاه باشند ، همان قضاتی که اقای خمینی بعد از پیروزی انقلاب استفاده از آنان را در حکم اکل میته اعلام فرمودند ، چون ایشان قضاوت را حق مجتهد جامع الشرایط میدانستند ، که در حال حاضر مصداق آن امثال اژه ای هستند که تعداد آنها نیز کم نیست ، هر ارباب حاجتی میتواند با دقایقی پرسه زدن در محوطه دیوانعالی کشور با راهنمایی ، راهنمایانی که در انجا حضور دارند با یکی از آنان آشنا شود !
    بد نیست با استدلال ایشان قریب به اتفاق ارباب رجوع دادگستری عضو اطاق فکر انگلیس هستند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »