????حمایت ۱۴زندانی سیاسی-عقیدتی از اعتصاب غذای سعید شیرزاد

زیتون– چهارده نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر در بیانیه‌ای از اعتصاب غذای سعید شیرزاد حمایت و خواسته‌های او را «صنفی، مشروع و قانونی» توصیف کردند.
سعید شیرزاد، عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، از ۱۵ آذر ماه و در اعتراض به «توهین مستمر ماموران به خانواده‌های زندانیان، عدم قبول نامه‌های رسمی اعتصاب غذا که موجب سلب مسئولیت پزشکی از مسئولان زندان می‌شود، بازداشت اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات، جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی بیمار به مراکز درمانی، ضرب و شتم زندانیان سیاسی و اعزام اجباری به دادگاه و در نهایت جلوگیری از گردش هوا در سالن با جوشکاری در و پنجره‌ها که سلامت زندانیان را به خطر می‌اندازد»، اعلام اعتصاب غذا کرده و لب‌های خود را دوخته است.
در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار «زیتون» قرار گرفته، نویسندگان با اشاره به اعتصاب غذای ۲۸ روزه سعید شیرزاد نوشتند که زندانیان در شش سال اخیر «مطالبات صنفی خود را طی مکاتبات و مذاکرات متعدد و فراوان» با «مدیریت زندان، سازمان زندان‌ها و دادستانی تهران» در میان نهاده‌اند، اما مطالبه‌های آنان «بی‌پاسخ» مانده است.
شاهین اقدامی، فرید آزموده، بهزاد ترحمی، سعید پورحیدر، خالد حردانی، لطیف حسینی، واحد خلوصی، وحید تیزفهم، پیام مرکزی، سعید ماسوری، سعید رضایی، کیوان رحیمیان، جابرعابدینی و ابراهیم فیروزی امضاکنندگان این نامه هستند.
این زندانیان در نامه خود به بخشی از مطالبات‌شان نظیر «استانداردسازی محل اسکان زندانیان، دسترسی ایشان به تلفن، تسهیل شرایط ادامه تحصیل، فراهم آمدن امکانات فرهنگی و بهبود شرایط پزشکی» اشاره کرده و نوشتند که طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها، تمامی این خدمات باید به صورت رایگان در اختیار زندانیان قرار گیرد. در حالی که در برخی موارد خصوصا برای تهیه داروهای خاص، زندانیان ناچار از پرداخت هزینه هستند.
سعید شیرزاد خرداد ماه سال ۹۳ بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد. او به اتهام اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و در دادگاه بدوی به اتهام «ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﻮﺭ» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »