پاسخ تقی رحمانی به دادستان تهران: مرخصی نرگس محمدی را مشروط کرده بودید

زیتون– تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، در صفحه فیس‌بوک خود به سخنان روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره مرخصی نرگس محمدی پاسخ داد.
رحمانی نوشت «نماینده نرم‌خوی دادستان که اخیر عوض شده است» در دیدار با نرگس محمدی می‌گوید که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، به شرطی حاضر است به او مرخصى بدهد که «هیچ‌کس به دیدنت نیاید، به کسی تلفن نزنی و تلفنی را هم جواب ندهی». به گفته رحمانی دادستانی «به عنوان ضمانت این شروط» از نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر «تعهد کتبی» خواسته بود.
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز گذشته گفته بود که «در رابطه با مرخصی خانم نرگس محمدی نیز اقدام شد»، اما «وی عنوان کرد که فرزندانش در ایران نیستند.»
همسر نرگس محمدی درباره این سخنان دولت‌آبادی نوشت که او «با جمله‌ای بی‌ربط که نرگس محمدی فرزندانش در خارج هستند، ماجرا را این طور سانسور می‌کند.»
تقی رحمانی ادامه داد: «چرا دادستان نمی‌گوید چرا نرگس محمدی به مرخصی نیامد. مگر این ضوابط خود‌ساخته را قبول ندارد که اعلام نمی‌کند؟ این عدم شفافیت در قوه قضاییه ابزاری برای سرکوب و کنترل فعالان سیاسی و مدنی است. مرخصی حق زندانی است، نه امتیازی که می‌شود داد یا نداد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »