حمله نمایندگان مجلس به حسن روحانی؛ دیر سرکار می‌روید و استخر ساخته‌اید

زیتون– دو نماینده مجلس، ضمن تکرار سخنان رییس قوه قضاییه درباره دولت حسن روحانی، از او خواستند به پرسش‌ها در این زمینه پاسخ دهد.
جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با بسیج نیوز، گفت «جریان فتنه» با دولت روحانی بازگشته است و تلاش می‌کند از «ظرفیت دولت و جایگاه قانونی آن٬ اتاق‌های پاستور و مکان‌های امن دولت» برای ایجاد «شبکه امن و اتاق‌های فکر و مراکز تصمیم‌گیری» استفاده کند.
کریمی‌قدوسی گفت مهدی هاشمی در جریان اعتراض‌های سال ۸۸ «از طریق بریتانیا» اقدام به وارد کردن «تجهیزات مخابراتی و پارازیت‌انداز» برای «ایجاد اختلال در شبکه‌های صداوسیما» کرده و حتی موفق شده بود «فعالیت شبکه یک تلویزیون دولتی ایران را مختل کند».
به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برخی قصد دارند از طریق «دو قطبی» کردن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ برای تکرار «حوادث ضد امنیتی ۸۸» برای انتخابات آینده «هیزم جمع می‌کنند».
کریمی قدوسی همچنین خبر داد که حسن روحانی «پاستور را تحویل برادر و فرزندانش داده و خودش در کاخ سعدآباد نشسته و صبح‌ها ساعت ده سرکار می‌آید و ساعت ۱۴ آنجا را ترک می‌کند.»
صادق لاریجانی دو روز پیش در پاسخ به سخنان حسن روحانی در انتقاد از عملکرد قوه قضاییه در پرونده بابک زنجانی، گفته بود: «می‌فرمایند مردم باید بدانند پول‌ها کجا هزینه شده است؟ اتفاقا ما هم دنبال همین هستیم که معلوم شود که پول‌ها کجا خرج شده است؟ پول‌های نهاد ریاست جمهوری کجا خرج می‌شود؟» به گفته لاریجانی باید مشخص شود «این تجهیزات بسیار فنی مربوط به امنیتی را بدون اطلاع نیروهای امنیتی به داخل ریاست جمهوری بردند، با اجازه که بوده است؟ به چه وجهی بوده است؟ پولش از کجا آمده است؟»
هم‌زمان حسین‌علی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در گفت‌وگو با بسیج نیوز از روحانی خواست سخنانی نگوید که «تلویحا به اتهامات ضدانقلاب علیه قوه قضاییه» اشاره دارد و «خوراک رسانه‌های بیگانه» نشود.
به گفته حاجی دلیگانی دلیل بیان این سخنان «نوعی فرار رو به جلو» است، چرا که «قوه قضاییه عزمش را جذب کرده تا به مفاسد اقتصادی و مالی افراد» رسیدگی کند و در هفته جاری نیز برخی نمایندگان مجلس از قوه قضاییه خواستند «به مسایلی که در خصوص برادر آقای رییس جمهور عنوان می‌شود، ورود کند و رسیدگی نماید».
عضو کمیسیون برنامه مجلس همچنین دولت روحانی را متهم کرد که «۳۳ هزار میلیارد تومان» مابه‌التفاوت درآمدهای انرژی را به حساب خزانه واریز نکرده است.
حاجی دلیگانی با اشاره به توییت حسن روحانی درباره تکشیل سامانه‌ای برای مشخص بودن دخل و خرج‌ها و درخواست از قوه قضاییه برای انجام کار مشابهی، گفت: «توقع داریم اولین هزینه‌ای روی این سامانه بگذارند و شفاف‌سازی کنند؛ هزینه‌هایی که برای استخر و ساخت جکوزی در نهاد ریاست جمهوری کرده است باشد و همچنین تجهیزات امنیتی، شنود و ضد شنودی که گفته می‌شود به نهاد ریاست جمهوری آورده شده است را شفاف بیان کنند که برای چه کاری خریداری کرده اند و نحوه هزینه کرد برای آن ها هم روی آن سامانه بگذارد و تا ببینیم این خریدها مجوز داشته است یا نه.»
حاجی دلیگانی اذعان کرد: من خودم شخصا رفتم و تمامی اسناد و مدارک مربوط به این حساب ها را ملاحظه کردم، بنده با قاطعیت عرض می کنم این حساب ها خیلی روشن و شفاف است منتها این واقعا جای سوال دارد که چرا باید بالاترین مقام اجرایی کشور مطالبی را عنوان کند که تلویحا به اتهامات ضد انقلاب علیه قوه قضائیه اشاره داشته و خوراک رسانه های بیگانه شود.
این نماینده مجلس گفت: انتظار می رود که در واقع قوه قضائیه کار قضای خودش رو نسبت به همه افرادی که از بیت المال سوء استفاده کرده اند و به نوعی از بیت المال برده اند، خورده اند و پس نیاوردند را مورد پیگرد قرار دهد حالا هرکسی در این مملکت هم می خواهد باشد رسیدگی کند و برخورد کند این حق مردم است و این دقیقا برابر قانون اساسی است و این حق شهروندی است که هرکسی که به هر حال از این مردم سوء استفاده کرده است مورد پیگرد و رسیدگی قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پایان متذکر شد: رئیس جمهور گفته است سامانه ای تشکیل شود که تمام دخل و خرج و حساب‌ها در آن مشخص باشد ما نمایندگان مجلس هم از این سامانه استقبال می کینم و توقع داریم اولین هزینه ای روی این سامانه بگذارند و شفاف سازی کنند؛ هزینه هایی که برای استخر و ساخت جکوزی در نهاد ریاست جمهوری کرده است باشد و همچنین تجهیزات امنیتی، شنود و ضد شنودی که گفته می شود به نهاد ریاست جمهوری آورده شده است را شفاف بیان کنند که برای چه کاری خریداری کرده اند و نحوه هزینه کرد برای آن ها هم روی آن سامانه بگذارد و تا ببینیم این خریدها مجوز داشته است یا نه؟! حقوق مدیران، وام هایی که مدیران دریافت کرده اند را هم روی این سامانه قرار دهند؛ این پیشنهاد بسیار خوبی است.
دیگر نماینده مجلس، نیز از حسن روحانی خواست تا درباره هزینه ساخت «استخر و جکوزی» در نهاد ریاست جمهوری توضیح دهد. حاجی دلیگانی همچنین خواست مسئله انتقال تجهیزات امنیتی، شنود و ضد شنود به نهاد ریاست جمهوری روشن شود. او خواست تا مقام‌های دولتی «شفاف بیان کنند که برای چه کاری این تجهیزات را خریداری کرده‌اند تا ببینیم این خرید‌ها مجوز داشته است یا نه.»
این نماینده مجلس همچنین در واکنش به اظهارات تلویحی حسن روحانی درباره حساب‌های قوه قضائیه گفت: «چرا باید بالا‌ترین مقام اجرایی کشور مطالبی را عنوان می‌کند که تلویحا به اتهامات ضد انقلاب علیه قوه قضائیه اشاره داشته و خوراک رسانه‌های بیگانه شود؟»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. خدا قوت ، حالا که قوه قضائیه عزم جزم کرده است ، ابتدا مسئله گم شدن ۱۱۰ میلیارد دلار درامد نفت را پیگیری کند ، از این درشت تر نداریم !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »